Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling förslag med given budget? Reply To: förslag med given budget?

  • reaper

    Member
    2008-10-20 at 15:58

    @sadowy wrote:

    @POL wrote:

    @woona wrote:

    Hej!

    Jag är ny på denna sida och har läst en hel del om cb-odling och det känns lite blandat alltihop då det finns massvis med förslag och tips om hur man ska gå tillväga. Material som jag redan har tillgänglit är frön, för allt annat har jag lagt upp en minimal budget på 500 och en maximal på 1500kr. Saken är den att jag helst skulle vilja prova med HPS lampan då jag läst att det ger bäst resultat, ni kan anta att den finns begangnad eller ny så länge det inte överskrider budgeten. Hjälpen som jag behöver är en komplett lista för material såsom belysning, kablage, lampor, krukor, jord osv. Meningen är att få till en optimal lösning med den givna budgeten. Ju billigare ju bättre då jag är inne i en riktig fattig period. Jag har sökt runt i forumet men finner inte den lösningen jag behöver så lite hjälp från eran sida skulle inte skada. Tack på förhand!

    EDIT: kikade lite på http://www.nordicgrow.com/ och hittade fina saker där… någon som skulle kunna hjälpa mig göra en komplett lista från deras sortiment av allt som behövs…

    1500 Känns lite lite, när jag satt mitt första frö så trodde jag inte att det skulle kosta så pass mycket pengar som jag lagt ner (änsålänge).

    Men vi kör på 1500 och ser vad vi hittar. Jag utgår nu också från nya saker och kollar på NG’s sortiment och priser.

    Ljus behöver du,
    250W HPS kit 990:-

    Jag vet inte hur många frön du har, men jag lägger till fem krukor
    7L kruka 95:-

    Näring skadar inte.

    Supervit 10ml 80:-
    Vegg/blom 170:-

    +Frakt

    Nu kom jag visst inte längre med mina 1500:- och då har jag inte fått jord ,perlite och ensak till jag inte kan stava till. Men det får du ge ca 160:- på plantagen för (utgår från att du kör jord) och antar att du har några gamla fläktar liggandes hemma. samt att du kommer att få gissa dig fram till ditt ph värde.

    Jag har änsålänge lagt ut ca 5000:- (varför räkna jag ut det där, man blir lite deprimerad ;) ). Och jag har inte någon särskilt stor setup.

    Det är bara fantasin som kan styra en budget tror jag. Själv köpte jag ett 600W kit för 999:- på swegrow, och använder skåpet brevid spisen, slet ut spärren för fläkten så den går 24/7 och kopplat in i skåpet brevid, tätat skåpet och borrat hål för insug, kör med ett öppet fönster så tempen åker ned. kittet + frakt hamnade på 1199:- och jag kör supervit och orkidénäring och den slutgiltiga summan hamnade på 1400:- drygt.

    Jag vet att många inte har dessa förutsättningar. Sen är 1500:- egentligen en väldigt liten budget, men mina 4x WW’s + 2x Super Skunk #2 mår bättre än någonsin :)

    Jo då du har rätt, ang fantasin. Jag gillar också att du odlar i köksskåpen =) måste vara lite originellt,