Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Vad vill du uppnå med ditt rökande? Reply To: Vad vill du uppnå med ditt rökande?

#559630

doktor_knark
Member

Först och främst. För det är det ENDA säkra för en snabb insomning och en bra sömn. Haft sömnproblem sedan tonåren och nu är man ofta stressad, då är det röka det enda som inte har massa otrevliga effekter utöver hjälp med sömnen.

Sen känner jag att det hjälper mig att försätta vara kreativ, det är viktigt i mitt jobb att tänka kreativt. Vända och vrida på problem. Det blir svårare att vara kreativ på äldre dagar, men en rök då och då bryter man tankemönster och kommer ur gamla spår, något som är lättare och lättare att fastna i desto äldre man blir.

Jag ser det som att det motverkar ett åldrande och stagnerande av sinnet. Det hjälper en med inlevelseförmåga och förmåga till empati, sånt ett hårt liv kan beröva en ifrån efter ett antal år. Man håller kontakten med sina känslor istället för att stänga in dem. (Vart lite flummigt men jag vet inte riktigt hur ja skall förklara det.)