Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken (LED UFO 90W + LE) WW i blom UPDATE 22/4! Reply To: (LED UFO 90W + LE) WW i blom UPDATE 22/4!

  • pr4na

    Member
    2010-03-03 at 10:28

    @outdoorfreak wrote:

    @pr4na wrote:

    Ja det är lite häftigt faktiskt :)
    Den avger minimal värme då den kyls av 3st 60mm fläktar (låter ganska mycket men man kan löda dit motstånd så dom går på halv fart om man vill det)..

    Med 2 LE lampor igång hela tiden håller sig tempen på 25-28 grader.

    Jag har den ca 10-15cm ifrån topparna hela tiden. Den kan ju inte bränna sönder bladen på något sätt så det är positivt. En 90W ufo led sägs täcka 18-20m2 men vet inte om det stämmer då jag bara kört den i mitt lilla tält. 8)

    Detta låter ju bara för bra för att va sant! Det med att den ska täcka 20m2 är ju dock inte sant. Hur skulle det kunna vara möjligt om den nu måste vara 15cm från topparna!?

    Tycker plantorna ser väldigt friska ut, precis som om de hade stått under hps. Riktigt nice, ska som sagt provas :).

    Jag väljer att ha den 15cm från topparna, den klarar betydligt mer då den lyser väldigt starkt. läste att den på 1,2m höjd lyser upp 10kvm och vid 2m lyser den upp 30kvm. Så den klarar visst en hel del. Dock blir den nog inte lika effektiv med så stort avstånd. källa: http://www.ledsweden.com/text1_18.html