Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Durbantopia, SKÖRDAT! Reply To: Durbantopia, SKÖRDAT!

  • cthullu

    Member
    2010-03-22 at 17:06

    tacktack, men man ska inte ropa hej innan…. flera trånga passager dessa plantor ska ta sig genom, iofs klarades de två värsta nyligen av.

    Först av allt ska man ju minnas att denna jordmix är helt oprövad, helt slutna kärl i princip oflushbara (och organisk fast näring går ju ändå inte egentligen att flusha ut om det skulle vara helt fel proportioner) och skulle vara ytterst besvärligt att mäta pH om det börjar spöka.

    Dessutom är ju Tripp över en meter nu så krukan är antagligen lite trång.
    (ännu viktigare med stor kruka då det är organisk mix, har man en svag till normal koncentration/styrka/biologisk aktivitet är ju ända sättet att tillföra mer näring att ha mer/storre kruka så att säga.)

    Ja det jag försöker säga är att om det skulle gå fel, kan det mycket väl gå verkligen ordentligt fel…. men friskt vågat…. :)

    Vill inte gå in på detaljer men en väntad men lite nojjframkallande händelse sedan sist, och dessutom varit bortrest ett tag så min kompis / lärling fick ta hand om dem också.



    8 dagar sedan förra update alltså.

    De bygger på buds i hyffsad takt. Utrymmet har blivigt varmare (27-28 ) sedan jag stoppade in mylaren, antar mindre av värmen absorberas av väggarna nu med mylaren och därmed värmer upp plantorna / luften.
    Lite i överkant för mig men ändå acceptabelt.
    Gillar mer att odla på sommaren och då ha konstant korsdrag genom rummet/lägenheten både för lukt och värme.

    Tripp och Trull har gulnat av lite nedtill på de stora fanleafsen.
    Det kan bero på många orsaker, kandidater:
    1 ) genetiskt, högenergipheno mamman (båda fröplantorna samt syster lång alltså) gulnade av mycket tidigt och kraftigt också.
    2 ) den ökade värmen
    3 ) Över/underbevattning. (tror i så fall underbevattning, lärlingen fick instruktion om att snåla rätt mycket för jag ville inte riskera att dränka dem – slutna kärl som sagt)
    4 ) rotbundenhet…
    5 ) pH glidning alternativt sedan jag gick över till kranvatten
    6 ) fel näringsratio
    7 ) fläkten som står och blåser rakt in blåser ungefär där på dem.
    8 ) allehanda kombinationer i olika grader av ovanstående.

    Än så länge är det dock inte någon sak jag oroar mig särskilt mycket över, så länge det inte blir för extremt och budsen växer på ordentligt som de ska…..

    huvudtopparna, tripp, trapp, trull.

    Tripp är helt klart både störst och vackrast, men låter båda de andra leva för att kolla eventuell skillnad på slutprodukten. Är dock aningen trångt tycker jag.
    (2 i samma storlek som tripp är precis lagom för mig, men vet att många av er som maxar skulle säkert klämma in 6 st på samma utrymme hehe, ryms precis så många 12 liters krukor nämligen) Trull har faktiskt växt om Trapp så namnen blir lite missvisande i firtsättningen hehe.
    Det är en ganska bra bit mellan lampa och de små men mylaren gör att de får mycket ljus ändå vilket nästan är synd då jag egentligen velat att de skulle stretcha ikapp upp till tripp som lampan är mer justerad efter…

    Ja det var väl allt för tillfället…

    EDIT: missade att lägga upp sista bilden jag tog, här kommer den med.