Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen URF (uppsala reggae festival) Reply To: URF (uppsala reggae festival)

  • reaper

    Member
    2009-07-26 at 00:43
    Quote:
    Narkotika största problemet på Uppsalas festival

    Har varit på URF ett antal ggr och ja… Vad ska man säga, det ALLRA största problemet som vi upplevde var de anaboladoftande, batongsvingande “vakterna” utan något som helst vett eller reson.. Varför anlitar man den typen av “bevakning” öht? Förstår givetvis att URF måste ha säkerhetsansvariga, men de idioterna vi stött på är ju som hämtade direkt från nått spritdisko på 80-talet (stora jävla batonger, skrämmande!!).. Verkligen överdrivet, och här måste ju arrangörerna ha något att säga till om? Frågetecken för Yared och c:o som anordnar, dessa saker kunde verkligen göras bättre.

    En (stor?) bov i dramat är ju upplägget på själva festivalområdet. Jag menar, separat öl/sprit tält med inhägnad (och extra batongvakter) — varför? Stackars krögarna lär ju inte få ihop det på en reggaefestival, och följden blir att de anabolstinna “vakterna” springer runt på/utanför området istället och knackar på folk som inte stör någon…

    Vet iofs inte om man lagt upp det annorlunda iår, men jag betvivlar det vilket är jättesynd. Jag har sett ruggigt många bra artister på URF, men det är inte coolt att behöva nojja på campingen över vad som väntar på området när man inte stör någon.. Och lägg till detta, polisen som ju älskar att öka sin statistik här.. Arrangörerna borde kunna göra något.. Om inte annat borde “ordningsmakten” kunna sköta sitt jobb nyktert och kanske hålla sig till att haffa de som stör ordningen på URF.. Vilket i sin tur inte hade blivit många… Så…

    Okej, aningen politiskt nu men ni som varit där vet hur jag menar.

    Peace!