Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Durbantopia, SKÖRDAT! Reply To: Durbantopia, SKÖRDAT!

#542775

cthullu
Member

@Zac_McKracken wrote:

Ah låter fint, då borde 12/12 från start bli bra. :)
jag skulle ta en svag blandning av urin vid nästa vattning bara.

jo, de blir nog rätt feta även vid 12/12 från start, speciellt i en hydrosetup :) Ska bli mycket spännande att se…

Det skumma är att tripp och trull har gulnat (hade börjat när jag var bortrest) medans trapp ännu inte gulnat alls så lite tveksam om näringsbrist skulle vara hela lösningen. Har gett lite urin nu iaf så får vi se.

Är det ändå näringsbrist så blir väl lärdomen att ha mer kompost och mindre jord i mixen (bästa hade väl varit 100% kompost eller nåt, men krävs ju väldigt lång förberedelse och mycket råvaror)

Långsiktiga lösningen blir i så fall att antingen slänga på rejält med topdressing,
(om någon gammal räv har bra koll på vad “lagom” är så hojta gärna)
eller att bubbla upp lite syresatt kompost te’ igen. Det är lite bökigt, men efter de senaste två odlingarna då jag använde det tycker jag att det troligtvis är den effektivaste näringstillförseln man kan använda vid odling i jord.
Och då har jag ju bara använt det två odlingar och knappast bemästrar det så de odlingarna lär ju vara en bit ifrån vad man skulle kunna åstadkomma med mer trimmade blandningar.

hmmm…. valfrihetens dilemma! :)

Ska försöka ta bättre bilder på söndag i normalt ljus och eventuellt utanför garderoben så inte mylarspegelblänket gör det svårt att se dem tydligt.