Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen polisen har inte hört av sig?

  • polisen har inte hört av sig?

    Posted by joxer on 2005-05-13 at 20:37

    jag och några vänner torskade för bruk av cannabis för ungefär 2månader sen, båda mina vänner har fått hem från polisen där det står att dom är under utredning blä blä, men det enda ja fått hem är från socialen om att dom ville att ja skulle komma på möte om att ja torskat (ja jag är över 18 )

    vad tror ni?? strul på posten eller en himla tur :?

    replied 18 years, 11 months ago 8 Members · 13 Replies
  • 13 Replies
  • biologen

    Member
    2005-05-13 at 20:46

    Låter konstigt!

    Personligen så tror jag att du är under 18 år gammal, men det är jag det.

  • joxer

    Member
    2005-05-13 at 21:01

    kolla hur länge ja vart medlem, och när jag tom skriver att jag inte är under arton i min första post för att folk som dig inte ska påpeka den möjligheten,

  • anybodysmoker

    Member
    2005-05-13 at 21:57

    fick dina vänner också brev om socialen? och fan vad arg man blir..

    Om du nu måste gå till socialen, försök förklara hur DE förstör ditt liv och inte cannabisen.. (om du nu inte är missbrukare förstås :? )

  • joxer

    Member
    2005-05-14 at 00:13

    har redan missat tiden, dom kan väl inte tvinga mig o gå dit?

  • reaper

    Member
    2005-05-14 at 01:31

    Polisen är inte dom snabbaste. Det kan dröja ett bra tag innan slö högarna
    skickar ett brev

  • loffe

    Member
    2005-05-14 at 09:41

    Biologen:
    Nu har jag lagt ned skrivandet här på forumet, men jag vill bara säga till joxers försvar att han visst är över 18, 19-20 är han, känner honom nämligen. :? :D

  • drullper

    Member
    2005-05-14 at 10:45

    1. Tråden har spårat ur och håller inte på långa vägar den nivå som krävs för U lag & rätt. tråden flyttas till coffeshopen.

    2. Mycket av rutinerna för denna typ av fall varierar från ort till ort och därför är det mycket svårt om inte omöjligt att svara på vad som gäller.

    3. Ang polisen är det en gissningstävling utifrån den infon vi har här och sådant pysslar vi inte med i universitetet.

    4. Samtalet du är kallad till är mest troligt just ett samtal om eventuellt missbruk, mest troligt är att du får gå dit snacka lite och sen inget mer. Informationen kommer dock diareiföras och finnas kvar. Anser de att du är missbrukare kommer dock det utredas vidare. SOL 5:9 är väll det lagrum som berörs, hade du varit under 18 hade det nog varit mer allvarligt och mest troligt inte avfärdas lika lätt

  • reaper

    Member
    2005-05-14 at 10:50

    joxer: det tar typ 2-3 månader sen får du hem en böteslapp.

    Min var på 1500, 500 till brottsofferfonden, vem nu offret var i det hela har jag ingen aning om. Kanske parkstädaren som fick en fimp extra att städa.

    Det där med sosmötet behöver du inte lägga nån energi på, jag struntade i det sen ringde soskvinnan och frågade om jag ville ha hennes hjälp, hon var synnerligen orolig för min hälsa.

  • finn

    Member
    2005-05-14 at 11:12

    Hahaha.. Vi vill ju bara hjälpa dig. Sätt på dig tvångsatröjjan nu och kryp in i isoleringscellen innan abstinensen kommer. 😆

  • joxer

    Member
    2005-05-14 at 12:18

    lol jo, skumt bara att polarn fick sin efter nån vecka,

  • reaper

    Member
    2005-05-14 at 14:36

    Joxer. Har du körkort??? Isåfall kan det vara pga det dom vill ha dig till socialen..

  • joxer

    Member
    2005-05-14 at 16:24

    nope inget körkort. alltså min kompis som fick hem papper från polisen fick oxå lapp från soc, vi fick dem typ samtidigt.

  • mrburns

    Member
    2005-05-19 at 07:30

    Jag har varit föremål för polisundersökning (dock ej cannabisrelaterat) och det tog sex månader efter en (förvisso falsk) anmälan tills jag blev kallad till förhör. Det kan ta tid…

Log in to reply.