Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Frågelådan Användargrupper Reply To: Användargrupper

#527752

hank_moody
Member

Jag kommer att svar med en variant av det svar som Drullper gav mig “en gång i tiden”. Även fastän det är skrivet i en avdelning du (antagligen) inte har tillgång till, anser jag det vara så pass generellt som svar att jag citerar det här i och med att det inte direkt avslöjar några hemligheter.

Drullper wrote:
Alla lokalforum är olika, olika aktiva, olika inaktiva, vissa så döda att de är bortom all räddning.
[…]
Grupp modsen är även dom i vissa fall inaktiva, åtminstone om man ser till inläggen. Däremot vet jag att vissa av dem är “lurkers” dvs de finns & läser, även om de inte syns. Det innebär dock inte att vissa är så passiva att ersättare borde letas fram och att vissa lokalforum till och med borde tas bort. Vissa lokalforum har även vissa krav för medlemsskap, se diskussionen kring pink och “dejta” moderatorer.

//MVH Drullis

Själv har jag en ansökan om medlemsskap som gäller för den användargrupp jag ansöker till, som är skickad 18 februari och ännu inte läst av den aktuelle användargruppsmoderatorn. Så antingen får du lägga ner projektet eller vänta ut användargruppsmoderatorn.

Jag rekommenderar PM och vanligt folkvett för att få kontakt med likasinnade i din region.

Mvh
Hanky