Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling söker råd av insatta för min odling (Coco) Reply To: söker råd av insatta för min odling (Coco)

#513945

reaper
Member

@Herr J wrote:

Jaha då ska vi se om jag kan hjälpa dig..

1. Det ska funka
2. Se formel

How to measure the volume of your grow room:

1. Dimensions
Height x Width x Depth of the room (e.g. 2.5m x 3 m x 2.5m=18.75m²)
2. Allowance for the activated carbon filter
Add approx. 35% to the room volume since the carbon filter reduces the power (18.75m² x 0.35=6,56)
3. Allowance for the duct hose
Per meter duct hose add approx. 1m² -> in our kit 3 meters – 3 x 1= 3m² , with noise reduced duct hose 2m²
4. Determine the exhaust volume
In a room we need an air exchange of minimum 12 x room volume per hour. In grow cabinets approx. 30 x 12x(18.75 + 3 + 6,56= 339.72m³)

3. Pk13-14 kanske men det borde gå bra
4. 32 Hell No max 9 per kvadrat meter och det är mycket
5. kör med ren jord när den har fyllt krukan så bara plantera om som vanligt men blandingen funkar fint den med.
6. Ta kloner från alla märk upp dom med nr klon resp plantan spara den som du gillar bäst i rus/skörd eller vad du nu gillar, Driv upp den och ha flera mammor vid behov sköter du mamman rätt så ska 8-10 kloner per vecka inte vara några bekymmer kom dock ihåg att ge dom rot mat 24-48 timmar innan du klipper det ökar chanserna dramatiskt för en lyckad rotning.
7. Jag hade valt Canna men jag antar att du redan har handlat
8. Skaffa dig ett dripper system eller undervattnings brickor du lär inte ångra dig

Lycka till och håll oss uppdaterade ❗

Hej och tack för ditt svar! skönt att ha en formel att gå efter angående fläkten

kommer nog att starta en bildtråd när jag väl satt igång så jag kan få lite råd medans jag håller på

Ja 32 lät mycket tycker jag med, jag tror det blir lagom om jag sätter 13-15 krukor

smart att ta kloner från alla, det tänkte jag inte på, en sak till jag undrar över är vilken sorts lampa ska jag ha i klon/mamma rummet?, verkar som de flesta kör med LE till det, vad rekommenderar du?

det enda jag beställt än så länge är fröna, där jag beställer (NG) finns inget canna näringspaket till cocos, vad är det jag behöver?, så kan jag ju beställa styckevis eller vad man säger, följer näringsschema även med till canna produkter?

angående dripper system eller undervattnings brickor, vad är bäst enligt dig?

hmm känns som jag missat nåt viktigt, men det är nog bara som det känns. :?