Rådjur och harar bland brännässlor?

Hur odlar man utomhus i kalla klimat? Sorter och tekniker.
Forum rules
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Brassman
Gräsfläckar på knäna
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Rådjur och harar bland brännässlor?

Postby Brassman » 2007-06-05 9:00:29

Hej!
Jag odlar på ett ställe där det växer otroligt mycket brännässlor. Frågan är om det går rådjur och harar bland brännässlorna eller om dom håller sig borta. Någon som vet?!
tack
Millionaires Today, Fugitives Tomorrow, BUDS FOREVER!

reaper
Lieman

Postby reaper » 2007-06-05 12:22:49

Mitt bönland är omgivet av brännässlor som är nästan lika stora som mig själv. Katten, rådjur och harar struntar fullständigt i dom och decimerar mina stackars plantor ändå.

/Boogie

reaper
Lieman

Postby reaper » 2007-06-12 19:25:50

Haha,.. fina små nässlor är ju en delikatess inte bara för människan men för diverse djur. Dessa har en helt annan uppfattning till nässlor. Jag har sett både rådjur och älg mumsa på nässlor och annat som funnits bland nässlor.

Phreakish

Return to “U| Utomhusodling”