• reaper

    Member
    2007-06-01 at 13:31

    @Adrian_Sleepless wrote:

    “NAMN GER CANNABISGÅVA TILL REGERINGEN” är ju givetvis mediareaktionen man vill uppnå…Men jag tror inte att det bara handlar om att redan vara “känd”, mycket handlar om hur budskapet framförs…Att skänka en joint rullad i en gigantisk Bob Marley affisch förfelar nog sin verkan lite, att skänka en vacker planta (behöver ju inte ens vara “riktig”, funkar lika bra med industrihampa) i en vacker kruka (gärna tillverkad i lämpligt hampabaserat material) och med en faktaspäckad skrivelse som bihang….Gemene man gillar att fnissa lite när mydigheterna får byxorna nerdragna, det skulle räcka med en enda snygg bild av en metrhög planta på trappen till Riksdagshuset för att få Svensson att flina lite och prata om det i fikarummet dan efter…Och kanske skulle det väcka nog med nyfikenhet att börja söka information…

    Som jag sade innan så spelar det nog inte någor roll vad om du ger industihampa. Tidningar kommer ändå skriva KNARK. Som jag sa innan så är debatten på det sättet att många “vet” att alla cannabisplantor är knark. Det spelar inte någon roll om det är industrihampa eller inte.