Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen ..Facebook Reply To: ..Facebook

#430266

tuyrens
Member

Seriöst, för mig känns det inte så hemskt om det nånstans, i något arkiv med miljontals profiler, står vad jag har för “stripper name” på facebook, vad jag tycker om senaste blockbusterfilmerna, om jag är singel, vad jag har för stats på “Vampires vs. Werewolves” eller vilka högstadieklasskamrater jag hade. Vem fan bryr sig?
Tro mig, jag gillar inte utvecklingen mot ett storebrorssamhälle, och den är högst verklig, men som rökare vet jag att det bästa man kan göra är att smälta in. Det finns väl ingen människa i världen som inbillar sig att det man skriver nånstans på nätet, särskilt på en sida som facebook, inte kan läsas av precis vem som helst?

Det värsta som kan hända, med all övervakning, är i mitt tycke inte att facebook visar reklam som är automatiskt anpassad efter vad jag skriver på min profil, eller att CIA kan se att jag frågar mina vänner hur de mår och de frågar mig hur jag mår. Värre är det med avlyssning och lagring av privat information, som email, sms, telefon osv. Att polisen tar personuppgifter och DNA-prov på människor som inte ens misstänks för brott och att fingeravtryck ska börja krävas från alla vid inresa i Japan osv.

Sen ni som klagar på oss som använder facebook, och menar att vi inte kan använda våra hjärnor (“???”), borde inte ni ha något bättre att “bränna er vardag på”, om ni nu har “egna tankar”? Det låter ju onekligen som att det är precis tvärtom, jag menar, varför bli så bedrövad över vad andra människor gör på sin fritid? Och det är väl klart som fan att facebook kan vara användbart, har man vänner i olika hörn av landet, kontinenten och världen, som man vill hålla kontakten med, så är det betydligt enklare att använda internet än att lägga dagar och tusentals kronor på resor bara för att fråga hur det står till. Men det behövde jag säkert egentligen inte förklara. Varför skriva digitala ord på ett digitalt forum om digital cannabis om du nu är vuxen och kan använda din hjärna, shizznit? Var det inte bättre att världen gick under?