Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Blom – Snabba frågor Reply To: Blom – Snabba frågor

#559732

genkan
Member

@baralillajag wrote:

De flesta Thai tar lång tid på sig att visa kön vid 12/12 eftersom de kommer från ekvatorområdet (runt 3 veckor i alla fall, men det kan nog variera) – de får där mellan 12 och 10 timmar ljus (aldrig mer) och måste därför ha sin veggperiod inbakad i blomningen.
De flesta strains sticker ju “en bit” på höjden under första tredjedelen av blomningen – de flesta Thai-strainen sticker “en rejält bit”. ;-) De jag kört växer väldigt sakta när man kör längre ljusperiod…verkar behöva den hormonella kick som blomning innebär – växte på höjden mellan vecka 3 och 9.
Den honan jag sparade i blom (frön från Topseeds, by the way) blev 170 cm och gav 49g på 16, eller om det var 17 veckor, med 11/13 (ljus/mörker) från vecka 3 (12/12 innan dess).
Kan vara fördel att köra längre nätter, som jag gjorde, med just Thai och liknande sativor, för att på så sätt skynda på blomningen och samtidigt hålla dem lite kortare.

nice tack för info/input. Letat och letat men inte hittat något som säger bu eller bä om att binda ner dom under blom? Vet du något om det för jag kommer inte klara av att plantorna blir mer än 3-4cm längre utan att binda ner dom igen. Vilket med din beskrivning känns helt orimligt.

Kommer absolut att köra längre nätter. Kanske gå ner på 10/14 och hoppas på det bästa eller är det för långt?