Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Durbantopia, SKÖRDAT! Reply To: Durbantopia, SKÖRDAT!

  • cthullu

    Member
    2010-03-22 at 18:52

    @bill: I efterhand så hade ju 12 liters varit bättre. (de där jättestora lerkrukorna har jag bara två av och skulle inte få plats en till heller)
    Sen var tanken från början var att bara dra upp dem en liten bit och sedan klippa.
    Har ju egentligen slutat med illegal odling, men var bara tvungen att sätta mina egentillverkade frön… kliade för mycket i grönfingret.
    Och nu fick de stå längre… därav de “små” krukorna, självvattnande är väl trevligt för man slipper lite dräll och fat/tråg under samt inbillade mig att vattenmagasinet skulle räcka längre så att jag skulle kunnat lämna dem korta perioder.
    Större självvattnande och grövre leca är lärdomen där.

    @zack: 21/2 sattes de i 12/12. (samma dag som trådens första inlägg)
    Då var de 11 dagar ovan jord. (14 dagar sedan jag petade ned fröna)
    Tripp har stretchat klart iaf så borde inte bli så mycket längre.
    Har för mig att trull var ca 60 cm sist jag mätte, och Tripp strax över metern.
    Mmm, du kan ha rätt, men är lite orolig att bränna dem. Är ju en del “delay” när man tillför organisk näring i fast form innan nedbrytningen kommer igång osv och nu dressade jag med helt okomposterad näring för ett tag sedan….
    (kompost är mycket svårt att bränna med, men för kort tid / ingen alls finns risken…)

    Ska grubbla lite och inte göra något förhastat. hmmm

    (och av princip skäl vill jag heller helst inte ge den snabbverkande flytande näring… inte för att jag har så mycket emot det, utan mest för att jag är envis och ställt in mig på detta hehe)