Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Sjukstugan Planta gulnar/torkar ut Reply To: Planta gulnar/torkar ut

#534507

vexed
Member

cthullu

Tack för all information, uppskattar verkligen att du tog dig tid att skriva ner det. Från och med nästa vattning är det full dos Hesi Blom & PK.

Jag börjar mer tro på din teori om näringsbrist. Jag har läst vidare om dolomitkalken, men inte direkt hittat något som tyder på att de doser som jag gett varit skadliga. Det verkar extremt ovanligt med en Kalciumöverdos.

Jag mätte PH:t med min mätare igen. Den är dock inte kalibrerad sen jag mätte sist för 3-4 veckor sedan. Förra gången visade kranvattnet 7.87 – den här gången 7.92. Det borde tyda på att den inte är helt off iaf. När jag mätte avrinningsvattnet igår landade det på 6.6. Det betyder väl att det är något lägre i krukan? Det vatten som rinner ut måste väl vara svagt blandat med det man häller i?

Jag hällde i vatten i en kruka som blev vattnad dagen innan – väntade tills det runnit ut tillräckligt med vatten för att fylla upp en äggkopp ungefär och mätte.

Visst dricker de en del, men det är inga sjuka mängder direkt. Jämfört med de förra jag hade (30cm högre och FIMade iof) känns det inte som de dricker speciellt mycket alls. Jag tror jag vattnar 1.3L var 3e dag ungefär.

Och ja haha, man är väl lite av en “curlingfarsa” :)