Marijuana ingen drog enligt Schwarzenegger

Nyheter från Sverige, Europa och världen.

Moderatorer: friggs, Drullper

Användarvisningsbild
Lebowski
Gräsfläckar på knäna

Marijuana ingen drog enligt Schwarzenegger

Inlägg av Lebowski » 2007-10-29 18:40:01

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_541607.svd

[quote][b]Marijuana ingen drog enligt Schwarzenegger

Publicerat: 29 oktober 2007, 11:41

Kaliforniens guvernör Arnold Schwarzenegger anser inte att marijuana är en drog. "Det är ett blad", säger han i en intervju med en brittisk tidning. Själv säger han sig aldrig ha prövat knark - trots att han ses med ett joint i mungipan i en dokumentär från sjuttiotalet. [/b]

I en en intervju med den brittiska tidningen GQ förnekar den före detta skådespelaren och kroppsbyggaren Arnold Schwarzenegger att marijuana är en drog. Uttalandet kommer efter avslöjandet om att Arnold ses med en joint i mungipan i en dokumentärfilm från sjuttiotalet.

– Det är ingen drog. Det är ett blad. Min drog var att lyfta skrot, säger Terminator-stjärnan till GQ.

Guvernören passar samtidigt på att ge de politiker som vägrat svara på frågan om man någonsin prövat knark sitt stöd.

– Vad skulle du föredra? En politiker som har tagit något men inte vill prata om det men som samtidigt fattar en massa bra beslut och förbättrar saker och ting? Eller en politiker som berättar allt om alla droger han eller hon har tagit men sedan fattar dåliga beslut?

Enligt Schwarzenegger är en politikers främsta uppgift att göra sitt yttersta för folket och förbättra landet, ekonomin och miljön.

– Varför ska jag bry mig om en politiker tar sömnmedel varje kväll, bara han kan utföra sitt arbete, säger Arnold som även framhåller Storbritanniens före detta premiärminister som en av världens främste ledare genom tiderna. I intervjun nämner han även Nelson Mandela, John F Kennedy, Ronald Reagan och Mikhail Gorbachev som stora ledare.

Schwarzenegger fick även frågan om sin åsikt om president George Bush.

– Jag skulle nog svara att jag håller hans far mycket kär. Jag arbetade för Bush senior och han var en stor man. Jag anser att hans son gör en del bra saker men det finns samtidigt en hel del saker som jag inte håller med om.

I intervjun framkommer det även att Arnold skulle kunna tänka sig att kandidera till presidentposten, om det inte var så att ämbetet kräver att man är född i landet.

– Jag skulle fundera på det i så fall. Och kämpa för det. Jag är alltid intresserad i utmaningar och risker. [/quote]
[ Overgrow the government! ]