Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Varför så Rastainspirerade? Reply To: Varför så Rastainspirerade?

#489748

Hjulben

Jag har hatat, idag älskar jag.. Jag hatar ingenting. Inte något, förstår inte varför jag ska hata något? Men jag har gjort det, jag vet hur det är att hata något.

Ang. det du skrev om Wilcock och Dean Radin så är det inte första hands källor. Utan det verkar som om du lyssnat på vad andra säger om dessa personer. Det viktiga att göra är att lyssna direkt till en person och göra det med öppet sinne. Sen vänder man sig till de som säger motsatsen och ser vad de säger.

(Den sidan du nämner som Wilcock ska driva är felaktigt. Det är en organisation som är baserad på Edgar Cayce som driver det, Wilcock är inte en av de som har hand om den organisationen)

Som t.ex. så är de som motsätter sig Wilcock och Radin personer som “hatar”. De använder förlöjligande uttryck och framställer de som fån. Jag måste ifrågasätta sådant beteende då det är oehört barnsligt och omoget helt enkelt.

Jag hade en diskussion med en ifrån forumet som har motsatt syn och ser världen som t.ex. dig Hjulben, att allting är skapat ifrån materia och medvetande är en produkt av materia. Vi hade en otroligt intressant och djup diskussion där jag lärde mig mycket av hans syn! Vi hade helt olika synsätt (motsatsen) och ändå kom vi skitbra överens! Så de som förlöjligar och hånar ger jag inte mycket för, de är barnsliga och behöver växa upp. Det värsta är att våra politiker består av många sådana personer och vi ser ju hur bra (hah!) de sköter saker och ting….

Om nu en person har fel som vissa påstår Radin och Wilcock har, kan de inte bara använda samma goda retorik och lägga fram bevis som motbevisar dem? Problemet är att dessa motbevis inte existerar, och istället så ser man paranormala saker som fantasi och så förlöjligar man i många fall.

OBS! Hade inte jag drömt om framtiden och varit med om telepati, så hade jag inte heller trott på det paranormala, men nu gör jag det. Drömmen om framtiden skedde 2 gånger som båda kan förklaras bort som slump eller liknande av den mest skeptiske, men 3:e gången så gick det inte på något logiskt sett att förklara det. Det var så sjukt och de jag har berättat det för har tyckt det varit riktigt läskigt.

berättar lite snabbt om tredje framtidsdrömmen:
Jag drömde om att Skara var översvämmat. I drömmen säger jag två gånger till mig själv att det måste gått fram en tsunami här. Jag vaknade mitt i natten och undrade varför jag drömde om att Skara var översvämmat. Drömmen var väldigt klar och jag undrade om den hade någon betydelse (det gör jag sällan med drömmarna).
På morgonen när jag gick upp så skrev jag ner drömmen (jag gjorde det ett tag och gör det nu emellanåt för att lättare bli lucid). Då igen tänkte jag “Varför drömde jag om ett översvämmat Skara?”

Under dagen så läser jag en av David Wilcocks böcker, som jag läst under de senaste dagarna. Den handlar dels om jordens rotation runt solen som kallas “precessional cycle” då jorden wobblar fram och det tar ca 26 000år för en “precessional cycle” att fullbordas. Dagen innan hade jag funderat över hur detta skulle se ut, jag ville se en bild av det. Samtidigt ville jag veta vad “precessional cycle” hette på svenska.

I mitt läsande ringer min mamma mig och berättar att hon hittade en reklamlapp i brevlådan på jobbet. Hon sa att hon hittade den rent slumpmässigt och nämde det två eller tre gånger, att det var slumpen som gjorde att hon hittade den. Hon brukade inte bry sig om reklamen men genom slumpen (hennes ord) så kollade hon på reklamlappen. Den handlade om en hemsida 13dec.se tror jag det var. Den hade med politik att göra och att nyhetsmediumen inte berättar all sanning, så hon tänkte att jag kanske var intresserad av att se vad det var.

Jag surfade senare in på hemsidan och läste första sektionen, sen gick jag vidare till sektion 2. Där handlade det om Jul, Lucia och trettondagsafton och varför vi firade dem. Författaren sa att för att förstå det måste vi gå ca 11 000år tillbaks i tiden och lära oss lite om geologi, historia och astronomi.

Först berättade han om precessions rörelsen (precessional cycle som i Wilcocks böcker) och det fanns en bild med hur det såg ut! Samtidigt berättades det om att vi hade en inlandsis över delar av norden för ca 11 000 år sedan och att klimatet var medelhavsklimat, så isen smälte. När isen smälte så svämmade Östersjön över och det gick en flodvåg in över Skara-slätten!

😯

Jag fick svar på varför jag drömde om Skara och att det var översvämmat. Jag förstod varför jag drömde det, och det var för att jag skulle förstå att livet är inte som media och materiella vetenskapsmän säger, utan det är som Wilcock och liknande säger – något gudomligt.

Hur kan slumpen, genom min mamma, och till mina frågor på natten och morgongen varför jag drömde om ett översvämmat skara bli besvarade genom en hemsida på eftermiddagen? Förklara det för mig, och passa även då på att förklara varför telepati fungerar. :) Vad är chansen liksom? Och denna dröm i samband med mina två tidigare drömmar gör att jag tror på att man kan drömma om framtiden.

Några dagar senare när jag äter middag hos mina föräldrar berättar även min mamma att hon drömde om framtiden och vilken häst som skulle vinna (och en detalj till som jag glömt men som stämde). Hennes dröm slog in, men hon säger att ingen tror henne. Jag gör det iaf efter mina egna drömmar! :)

Telepati har också fått mig att förstå detta som Dean Radin, Jill Bolte, Gregg Braden, David Wilcock och många andra säger. Jag var med om telepati med en vän då vi båda var stenade. Men har även varit med om telepati nykter och det är mind-blowing!

Utöver de händelserna så fick jag en “uppenbarelse” eller väldigt djup oförklarig insikt då jag blev kär i hela världen och allt hat försvann. Det är något jag inte kan förklara för andra, men för mig är det något som bevisat att världen är något fantastiskt. Det var vid denna “uppenbarelse” som jag blev hög på livet. Och har en enorm kärlek för allt och alla!

Och som alltid, no hard feelings! Jag argumenterar inte, jag diskuterar och jag är inte arg eller irriterad för fem öre. :)

peace out!
– anybodysmoker