Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Overgrow i Riksdagen Reply To: Overgrow i Riksdagen

  • wayne

    Member
    2008-10-29 at 11:55

    Jag tycker det låter som en klockren idé. Den bästa jag hört än så länge, faktiskt. Det är ju precis såhär man ska utnyttja personvalen. Procannabispartier osv fungerar ju såklart inte.

    Jag tror dock, som vanligt, att det kommer falla på att folk inte får det gjort… Om någon däremot skulle sammanställa hemsidan och listan och man genom den skulle kunna söka på politiker i sitt län så skulle det kanske komma i rullning. Det enda man (förutom den som sammanställt listan och hemsidan då) behöver göra är att söka reda på “sina” politiker och kontakta dom. Precis som Puffzter föreslog. Väl?

    Det går ju redan att få kontaktuppgifter till sina politiker, men jag tror att det blir en ordentlig push i rätt riktning om någon först styr upp en lista och sida, samt cannabisfakta och länkar. Det är ju inte så jättemycket jobb heller då, som sagt, all info redan finns. Det behövs bara någon som sammanställer den.

    Hm, jag kanske bara upprepade vad Puffzter redan sagt, men det verkade ju finnas lite oklarheter så jag skickar in posten ändå! :)