Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Jag fick ett mejl av mamma. Reply To: Jag fick ett mejl av mamma.

#462704
PapaiNoel wrote:
Gör ett smart val: sluta rök tobak och håll dig till att röka cannabis då och då. Så kan du visa din mamma att du inte är “korkad och beroende”, utan bara njuter lite extra ibland.

word!

Men jag tycker det är viktigt att om man brukar cannabis så ska det förbättra ens liv. Och då skulle jag vilja säga att allting man gör ska förbättra ens liv. T.ex. om du inte vet vad du vill göra med ditt liv och bara sitter och stirrar in i en vägg (hög eller nykter, det lär vara roligare att göra det hög dock), så utvecklas du ingenting.

Men om du har penna och papper och skriver vad du vill göra, vad du gillar, och hur du kan nå dit utrifrån ditt startläge, och ser till att lära dig nya saker – så kommer du utvecklas.

Så ser ser jag på det, för att veta om ett bruk är bra eller dåligt, eller om man bara vill njuta lite extra, eller genomlida något tråkigt och förhoppningsvis temporärt.

Trevligt med en sådan förstående mamma! Hoppas min mamma reagerar likadant, eller bättre men det tror jag knappast..

Om du vill bevisa för henne att du inte har problem med beroende så sluta med cigaretter och visa vetenskapliga bevis för henne att cigaretter är betydligt mer beroendeframkallande än cannabis. Kan du sluta med det som är skadligast så kanske hon blir lite mer förstående?

Jag har vänner som blir helt galna om de inte får i sig nikotin – det är sjukt. Men cannabis kan alla klara sig utan – oftast är deras tillvaro lite tråkigare bara..

Komikern Katt Williams beskriver cannabis bruket ganska roligt när han säger att om man är fattigt och har det kasst – och man inte röker gräs – vad gör man då med sitt liv??

Om man inte vill stagnera så rekommenderar jag att ta en penna och papper och skapa sig en vision om vad man vill göra med livet, som sagt. Och jag fann vad jag ville göra och det när jag var hög, för som Carl Sagan sa: Insikter man får när man är hög är riktiga insikter, det gäller bara att få dem nerskrivna så man kommer ihåg dem. Många ideer har jag fått när jag suttit med penna och papper, alla bra idéer bara mer eller mindre lätta att genomföra :)

Hoppas allt löser sig!
Och Bob Marley dog inte av cannabis, lyssnar man på hans texter så förstår man att cannabis inte är i närheten av så farligt som staten och samhället i allmänhet säger.

Och ett missbruk är alltid ett missbruk, och ett missbruk leder inte till utveckling – inte en positiv iaf. Vilket gör att om man positivt utvecklas och är hög dygnet runt så är det inget missbruk, för man gör kanske t.om. mer än medelsvensson..

peace
– anybodysmoker