Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Många som e arbetslösa ? Reply To: Många som e arbetslösa ?

#531518

cainite
Member
henkweeder wrote:
Ingen som tycker att det känns så extremt JÄVLA tungt när man ska ha med a-kassor och dylikt att göra ? .. Man förstår ju att de vill ha in arbetsgivarintyg, ev. andra intyg osv men det är ju alltid något papper som fattas eller att man skrivit fel..

HALLÅ! Vi lever ju på 2000 talet (hatar den meningen!) och de kan inte ens använda mail? Nä, då ska de skicka papperna så fort man skrivit en bokstav fel så att det tar ytterligare två månader för att få några pengar.. Om man ens får några!

Facket. A-kassan. Fuck it! Tänk vad skönt när alla 40-talister stryker med och de kommande generationerna får säga sitt! Kaos. Kaos vill ja ha! Näven i bordet.

Vi är människor, inga maskiner som ska slita röven av sig för inga pengar alls. Jag är fan helt emot praktikplatser där man jobbar helt utan lön.. “Lära upp sig” kallar dom det.. Visst, Dolly sover på mage..
Det är inte mänskligt att man inte ska få socialbidrag om man blivit arbetslös och råkar ha ett hus ?!! Wtf. Det är väl lika dyrt med lägenhet.. Om inte ännu dyrare då de allra flesta ockrar även på hyror..

Ännu en skön mening. “Vi har det ju så bra, vi bor ju i Sverige”…

Ursäkta min negativa attityd, men vafan.. Människor som blivit arbetslösa eller inte kan jobba pga sjukdomar etc är också människor. Alla jävla skattepengar.. Vart tar dom vägen? Jo, det är ju viktigare med statyer, nya feta äckliga jävla kommunalhus, ännu högre löner till höjdarna än att hjälpa sig själv, dvs sina medmänniskor.

HORA FÖR DITT LEVEBRÖD!

Men vi får inte glömma kommande textrad —->

Smoke it, feel it & love it

WORD! F’CKING WORD!

jag har vart fången i systemet ett bra jävla tag nu, iom att jag inte har utbildning får jag inte ens betalda praktikplatser, iom att jag är under 25 får jag minskade bidrag etc etc och när man väl får tag på en myndighet så visar de sig att man inte uppfyller nåt annat jävla krav för å få bidrag.

och sist men inte minst pga att jag har en skuld till csn(god knows where that came from) kan jag inte studera eller jag kan studera på ställen där de inte kostar nåt men då kan jag inte heller få bidrag från csn för heltidsstudier iom min skuld till csn.

fuck de här jävla landet, ibland verkar suicide den bästa jävla utvägen…

jag behöver verkligen en joint, en ekonom, nån form av bidrag så jag kan betala mina skulder och en bostad…

cheers johanow