Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Expressens artikel Reply To: Expressens artikel

  • brumbrum

    Member
    2009-04-15 at 22:10
    Quote:
    1. Säg det till dem som gör att man måste hemlighålla en så banal sak som en drogplanta.

    2. Barn måste alltid hemlighålla vissa aspekter av sitt privata familjeliv. Vad som hemlighålls är olika, men något är det alltid, mer eller mindre banalt/dramatiskt, och jag kan inte se varför just cannabis skulle vara särskilt problematiskt.

    1. Ja absolut, men nu ser det ju ut som det gör i sverige.

    2. Så kan det ju vara, men har lite svårt att se vad det skulle vara igentligen. För att dra det till mej själv, mina barn har inget dom behöver hålla hemligt, inte utifrån att jag har sagt att dom behöver det iaf. Sen är det ju upp till dom att avgöra om dom vill eller inte vill tala om saker för folk i sin omgivning. Min tanke här var ju mest som sagt att i det här fallet råkar ju pappa eller mamma illa ut om det kommer till fel person och möjligen kan då barnet komma att dras med skuldkänslor för att föräldern/föräldrarna har torskat. Det här är vad jag tror personligen, men jag dömer ingen och tycker naturligtvis att det är åt helvete att man ska behöva ljuga och gömma sej för att man vill använda/odla cannabis.

    Vänligen
    /brum