Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken okloks första odling (uppdaterad 19/12) Reply To: okloks första odling (uppdaterad 19/12)

  • purplehaze

    Member
    2004-11-28 at 15:59

    För att vara din första odling tycker jag att du lyckats väldigt bra! 😉

    Några tips!

    Hur stora krukor har du? Trots att många uppmanar att man INTE ska omplantera mitt under blom så anser jag att det går alldeles utmärkt. Skörden/mängden du får ut bestäms väldigt mycket av bl a storleken på krukan, mänden ljus plantan får o naturligtvis kvaliteten på jord o näring. Har du 4 plantor under 400W så är det mycket bra… då är det bara att ge plantorna den jordvolym så att de kan utvecklas maximalt. 😉

    Om du tänker omplantera… vänta tills plantan har torkat till skapligt, vänd hela plantan upp o ner o knacka ur hela jordklumpen o sätt ner HELA jordklumen i en mycket större kruka… gärna 20 – 25 liter. Plantera på samma djup som i gamla krukan. Och använd EXAKT samma jordblandning som redan plantan står i. Enl mig är största faran vid omplantering under blom att man bryter en gren. :(

    Kör de ex 20 l kruka fr o m nu så behöver du inte tänka på näring då jorden redan är så förgödslad så att den klarar sig fram till skörd. 😳 Och det där med “väteperoxid” är inget jag skulle rekomendera. :(

    Good Luck Man 😉

    EDIT: för att du ska få bilderna “rättvända”… öppna bilden i ex Photoshop… välj “Image”, “Rotate Canvas” o sedan 90 grader åt det håll du önskar 8)