Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Är man för gammal för att börja knarka? Reply To: Är man för gammal för att börja knarka?

  • reaper

    Member
    2005-11-01 at 21:55

    @_linkan_ wrote:

    jag vet inte om jag vill hålla med jag var 14-15 första gången men jag var däremot väldigt mogen för min ålder under hela skoltiden har jag mest hängt med folk som e minst 3 år äldre så jag tycker d beror på hur du länner dig

    Hur minns man sig själv när man var 14-15? Jag är 21 idag och kan säga att dråger på den tiden inte föll mig i smaken. Inte ens cigg. Jag provrökte och jag kan säga dig att Nikotion var rena gifter för mig. Alla de andra i skolan rökte tobak och kände sig “balla” De flesta i skolan ville vara som de “balla” och de började röka som fan för att bli beroende. Vilket är lätt i den unga åldern då kroppen växer och vänjer sig lättare vid nikotinet. Så nu idag ångrar dom sitt beslut, och tänker Varför var jag så dum! Nu kan de inte komma ur sitt tobaks beroende.
    Inte för att CB nu är beroende på det sättet men man är inte mogen i den åldern för att ta sådana risker och beslut. Speciellt utan att förstå vad drågen kan ha för effekter på kroppen.
    Är bara vad jag tycker och tror. Ni andra får gärna tillägga.