Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Torr kruka + Mörker innan skörd Reply To: Torr kruka + Mörker innan skörd

  • doctordoom

    Member
    2011-09-05 at 06:52

    Första länken verkar det som att den bara producerar THC under “dag” tid. Även om dom skriver:

    The idea of using a dark period to increase THC before harvest warrants some investigation. An extended dark period right before harvest might very well increase THC content.

    Från andra länken. Stödjer ju det jag sa:

    24 hour dark period

    When the marijuana plants are ready to harvest, I like to give them 24 hours of darkness to promote more resin.Since potency is lowest in the middle of the day period under full heat, the darkness should let the weed plant come to it’s full potential. Some marijuana plants, especially the White family (Russian, Widow) really seem to like this, and I can’t see it causing any damage either way; just another way to maximize the potential of the weed plant in some circumstances. The frosting on the cake, so to say.

    Slutsatsen jag kan dra av detta är att det inte skadar plantan på något sett, att det är fullt möjligt att smaken blir bättre och att i vissa fall kan även potensen öka.

    Tacksam för länkarna och svaren. Om någon har något att tillägga, vänligen skriv en rad eller två :)

    Edit: Anledningen att jag trimmade före jag ställde henne i mörker var att det ska finnas så lite näring som möjligt för henne att använda. Tänkte logiskt igen: mindre löv = mindre näring att göra av med.