Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Moderplanta i vardagsrummet? Reply To: Moderplanta i vardagsrummet?

#450834

papainoel
Member

(…)endast skulle ha en blomkammare igång och vill hålla en moder utanför blom, borde man då inte kunna ha henne i blomkammaren under ljustimmarna och ha henne i t ex vardagsrummet eller badrummet under rumsbelysning under blomkammarens mörkertimmar? Om man håller på och öppnar blomkammaren under mörkertimmarna äventyrar man ju blomperioden så då borde samma ljus kunna hindra modern från att gå i blom.. eller är jag ute och cyklar nu?

Jag har gjort så många gånger, ibland har det fungerat bra och andra gånger inte så bra. Jag har fått för mig att en rejäl prunkande mamma klarar det bra, men att mindre flickor klarar det sämre. Dock ska det sägas att dessa variationer också kan ha med strain och/eller andra faktorer att göra. Mitt tips är att du testar och om du ser negativa signaler från plantan så avbryter du försöket eller slänger in ett lysrör eller någon lågwatts-LE i vardags- eller badrummet, som du bara slår på under de timmar plantan ska stå där. Negativa signaler skulle kunna vara att mamman verkar vilja börja blomma eller att hon stannar i växten. Lycka till! :D

Papai, snäll oldie