Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Brittiska fångar släpps fria! Reply To: Brittiska fångar släpps fria!

  • reaper

    Member
    2007-04-10 at 14:41
    the_mighty wrote:
    Luffaren wrote:
    Kallar du det hot? Jag ser inget hot i det jag skrivit överhuvudtaget. Jag gav honom bara ett tips att han skulle akta vad han säger, i verkligheten hade det kunnat gå illa om det var till fel person.
    OM det varit så att jag hotat honom på något sätt, hade jag inte haft någon anledning till det menar du? Han påstod att mina landsmän var smutsiga hundar.

    Skriver du att amerikaner (i plural) är smutsiga hundar när du trots allt menar en bråkdel av ett lands befolkning eller rent ut av enskilda personer, vilket jag antar att du menar, så borde du förtydliga det. Min upprepning av dina ordval i inlägget där jag länkade till filmen om Irans övergrepp syftade i första hand till att travestera din, och många andra med pro-arabiska, åsikter om att USA består av en samling elaka våldsförespråkare, en grov generalisering precis som att det är en generalisering att kalla alla Iranier för smutsiga hundar.
    Givetvis anser jag inte att alla dina landsmän är smutsiga hundar, att sjunka till en så pass låg nivå undviker jag. Låt mig istället utrycka mig så här; en del amerikaner är smutsiga hundar precis som vissa iranier är smutsiga hundar. Med smutsiga hundar i detta sammanhang menas givetvis krigshetsare och människor som inte inser allas lika värde.

    Dock så vidhåller jag mina åsikter om fler kärnvapen i mellanöstern är en dålig väg till fred och att det är avskyvärt att avrätta eller internera någon för avvikande åsikter, sexuell läggning eller religion.

    Vidare så tycker jag att du ska ge upp “hamna i baklucke-attityden”. Dagisnivå.

    Suck, förstår du fortfarande inte? Skrev “Amerikaner alltså……Smutsiga hundar:” Observera “…..” samt “:“.
    Tyckte det framstod ganska klart vilka jag menade eftersom jag la in en länk på två idioter.
    Jag syftade på dom två personer i videon jag lade upp. Du däremot syftade på Iran som nation. Sen är inte du amerikan gissar jag? Varför ställa dig på den sidan då? Jag är åtminstone iranier, låt mig försvara dom då.
    Påstår du att pro araber är våldsförespråkare? I min värld, bara att se på världen, så är det pro amerikaner som är våldsförespråkarna. Det är amerikanarna som attackerar andra länder, inte tvärtom.
    Och om det är någon som inte anser att alla har lika värde är det pro amerikanerna eftersom dom anser att USA har all rätt i världen att göra precis som dom vill världen över. Finns ingen logik i det överhuvudtaget, men dom tycker ändå det.

    Visst är det hemskt med kärnvapen. Om jag fick bestämma hade odm inte existerat MEN, om vissa utvalda länder få ha dom, varför inte vissa andra? USA, England, Israel osv borde börja med att skrota sina egna vapen innan dom hotar andra länder, med bomber och granater, som också vill joina klubben och känna sig säkra.

    Som sagt, Iran har inte attackerat ett enda land på över 2 500 år, säg mig, vem är våldsförespråkarna? 😉

    EDIT argumentera utan att låta hotfull tack. Detta är SWECAN!!