#190588

drullper
Member

@ElPorro wrote:

jag bodde i usa i 3 år efter gymnasiet, och jag kan ju säga som så att moores film är inte värre än nån annan propaganda som visas där. jämför med 2 timmar av fox news närsomhelst t.ex. amerikansk politik ÄR smutsig.

Jo jo, amerikansk politik är smutsig. Precis som filmen, nog för att just den vinklingen Moore utgår ifrån inte är den vanligaste men det betyder inte att det legitimerar lögnerna/felaktigheterna/den galna klippningen. Frågan är ju också hur många av dessa propagandafilmer som når utanför USA på samma sätt som Moores gör.

Det som retar mig är hur man med framfart med sanningen och klippningen i regigerings rummet tas på sådant allvar som hans verk gör. Det är en propagandafilm, kalla det då en propagandafilm och låssas inte att det är någon form av grävande journalistik.

Aja, men med tanke på hur medvetna amerikaner är så kanske det kommer något gott ur Moores film ändå, han kanske lyckas mobilisera delar av den amerikanska politiskt omedvetna massan, så de röstar bort Bush, inte för att Kerry är bra utan för att han inte är lika dålig som Bush..