Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Frågelådan Varför är det såhär? Reply To: Varför är det såhär?

  • exil

    Member
    2014-06-29 at 12:42

    @Rygel wrote:

    Håller med om det mest som redan är sagt. Men samtidigt så finns det väl sociala förklaringar.
    Exempelvis kan väl frågeställningar ibland (ofta?) vara inviter till kommunikation, den som frågar kanske redan vet svaret osv.

    På ett sätt kan det ju bli lite ilskt att slå ned på folks frågor, att de ska söka först. Sen tror jag att väldigt många inte riktigt vet hur sökningar görs. Alltså hur sökningar kan innefatta och utesluta. Det är ju inte så lätt alla gånger att söka rätt för att hitta något pga språkliga anledningar.

    Det hade varit fint om så var. Jag tror dessvärre att det inte är kontaktförsök utan just ett uttryck för en konstruerad hjälplöshet.
    Fråga random gymnastiklärare hur ungarna förändrats på 6-7år. Feta, slöa och tröga. Vissa övningar är ej längre genomförbara för ungarna är så satans dåligt tränade och inte har någon kroppskontroll.

    De killar skolan och samhället för 10år sedan tappade till ex WOW och hemmasittande har spridit sig epidemiskt och även om de är i skolan så är inlärningsförmågan och förmågan att dra egna slutsatser otroligt begränsat.
    Känslan man fick av WOW hemmasittarna är nästan identisk med den känslan man får av en allt för stor del av övriga ungar idag.

    I en klass på 25st missade 6st att det varit en tsunami i Japan (fredag kväll i Svedala) när ämnet togs upp på måndagen. Hur mycket går förbi de 6st eleverna och vad i helvete ska man kunna ha dom till.

    Generellt så tycker jag det är mer givande med elever som kommit hit lite senare och ej är uppväxta med smartphone, skjuts till skolan/träningen, leverpastejmacka på sängen och en puss på pannan.
    De är grundade i en verklighet och vet ofta vad kämpa och ta i innebär. Dessutom brukar de ha lite större koll på stora världspolitiska händelser.

    Du gick jag kanske lite OT här men jag ser en annalkande katastrof bland främst svennebanans ungar. Mentalt och fysiskt konstant underpresterande och understimulerade.