Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Gotland Reply To: Gotland

  • mrgurka

    Member
    2009-10-14 at 18:33
    Amram wrote:
    MrGurka wrote:
    Amram wrote:
    Passa dig för alla Piggelin-namn!!

    Siggelin = Hassela
    Werkelin = Motgift Gotland

    ///Amram.

    Tack för varningen. i’ll keep that in mind! 😉

    Är droger ett stort problem på Gotland eller? De verkar så väldigt bestämda att göra Gotland till “en drogfri ö”. Är det då främst tyngre grejjer eller är det mary också?

    Nej droger är sannolikt inte ett större problem på Gotland än vad det är på andra ställen. Men vissa ser problem även där de inte finns. Samma personer letar ofta även efter enkla förklaringar: “det beror på knarket”, samt ett annat bekant synsätt: “drugs is drug”. Sektmänniskor är vad jag vill kalla dem.
    Sedan ska de faktiskt ha heders av att de ändå säkert hjälper många för vilka droger har blivit ett problem, jag måste ju nyansera mig lite känner jag.
    Saken är bara den att jag inte tror att de gör riktiga kopplingar mellan orsak och verkan, samt att det ligger något nästan just lite religiöst i dessa människors tro på att knarket är något farligt magiskt som utövar inflytande på människor, typ: “det är inte du som pratar, det är drogen”. I detta betraktelsesätt är människan en viljelös marionett i händerna på alla droger. Den religiösa retoriken känns bekant….

    ///Amram.

    Mjo jag förstår vad du menar. Jag håller helt med dig. Det förekommer ju väldigt mycket “skrämselpropaganda” emot droger, och jag tror att informationen folk får om tillexempel Marijuana är väldigt vinklad. Visst det finns droger som jag också tycker borde “bekämpas”, och det är ju bra på sätt och vis det de gör.
    Jag håller med dig om det där du säger om att det ligger något nästan religiöst i det. Precis så har jag också tänkt.
    Jag tror att det behövs bättre, mer korrekt och mindre vinklad information om droger.

    Tack för det långa svaret! :)