Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Svininfluensan, spruta nej tack, majja ja tack! Reply To: Svininfluensan, spruta nej tack, majja ja tack!

#528011

error
Member

Om viruset får nya egenskaper kan det plötsligt och oväntat ske en explotionsartad spridning som kan ge fatala följder. Ju fler som smittas, desto fler mutationsmöjligheter och desto större risk att viruset tillförskaffar sig “farligare” egenskaper.

Man måste hela tiden ha i bakhuvudet att vi här talar om en influensa som vi inte mött tidigare och därför kan vi inte säga något om. Vad vi vet är att om vi ignorerar de varningstecken förestående en pandemi som idag finns kan en stor del av vår unga och friska befolkning dö (som vid spanska sjukan). Om detta sker kommer konspirationsteoretiker och skeptiska alternativmedicinanhängare önska att de blivit tvångsvaccinerade och lyssnat på vad de som vet något har att säga. Hur viktig är demokratin för dig om du är död?

Låt oss dra lärdom av vad historen lärt oss och låt oss dra nytta av vad vår moderna sjukvård har att erbjuda. Ring upp din vårdcentral eller din privata läkare och hör vad de har att säga om fördelar och risker vid vaccinering.

Jag har blivit vaccinerad, inte direkt för min egen skull, men för att jag arbetar inom sjukvården och min uppgift är att jag inte ska skada andra människor. Om jag inte tagit vaccinationen skulle jag indirekt utsätta andra människor för en fara. Jag önskar att fler människor har samma etiska övervägelser som jag och tar vaccinationen.