Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Några simpla frågor. Reply To: Några simpla frågor.

  • Anonymous

    Guest
    2009-09-18 at 00:08

    @Baraliuh wrote:

    Tjenare! Jag och en homie tänkte ta upp detta med odling. Grejjen är den att vi har lite ont om utrymme i lägenheten(Nej flytta är ej ett alternativ xD)! Så jag har en plan och tänkte att man kanske kan få lite pointers av er som kan!
    Vi hade tänkt att odla i ett tält. Så första frågan vilket tält kan rekommenderas?
    Jardin vs homebox? 120*120*200.
    Sen så tänkte vi köra med modeplantor. Så nästa fråga blir hur många moderplantor behöver man om man ska odla 4-6 plantor?
    Vilka frön vi väljer har vi ej bestämt! Sen var det hur vi ska göra med moderplant-an/-orna.
    kommer dem lukta mycket eller kan man ha dem i en garderob som man delar på mitten.
    Skulle tro måtten på garderoben är 70L*50D*200H ungefär! Tänkte om man slipper kostnaden för kolfiber här eller om man måste hosta ut med det med? Sedan fläkt till moderplantorna? Kan jag köra med 1-2st 125mm datorfläktar per planta?
    And thats that!

    Tjo. Hur stort tält ni ska ha beror helt på hur många plantor ni har tänkt er att ha.
    Ska ni ta sticklingar från moderplantan? 4-6 st? Då räcker 3st moderplantor.
    Jag skulle rekommendera Wild Thailand eller Afghan Kush seeds.
    Försök få tag i Sugar Haze. THC halten är 23 -24%.
    Plantorna KOMMER att lukta! Garanterat!
    Kolfiber å sånt kör inte jag med & det funkar hur bra som helst.