Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken 250W HPS, Blueberries Feminiserade

  • 250W HPS, Blueberries Feminiserade

    Posted by ciggenare on 2009-12-12 at 12:24

    Hej!

    Jag drar igång min första odling 3st Blueberries Feminiserade från high-supplies.com. (Bilder kommer)

    Setup (allt som har med odlingen att göra):

    Garderob 180x60x70cm
    250W HPS
    Honeywell Fläkt
    Timer
    Termometer
    3st Blomkrukor 20cm i diameter
    Hesslefors P-jord (med små lecakulor i)
    Plantagens blomnäring

    Jag vet att jag egentligen behöver ventilering (kanalfläkt m.m.)
    men det är ju första odlingen så jag tar det nästa gång, så för att sänka värmen så har jag garderob dörren öppen litegrann och öppna fönster då blir temperaturen 27c.

    Är väldigt tacksam för svar och råd gällande odlingen!

    replied 14 years, 4 months ago 5 Members · 9 Replies
  • 9 Replies
  • bubblegrower

    Member
    2009-12-12 at 15:22

    Bara du har någon fläkt som cirkulerar luften så funkar det, annars får växterna inte tillräckligt med koldioxid.

    Hur har du tänkt lösa luktproblemet?

  • ciggenare

    Member
    2009-12-12 at 16:31

    @BubbleGrower wrote:

    Bara du har någon fläkt som cirkulerar luften så funkar det, annars får växterna inte tillräckligt med koldioxid.

    Hur har du tänkt lösa luktproblemet?

    Jag vet faktiskt inte, tror inte jag behöver? Hur starkt luktar plantor? 😳

  • reaper

    Member
    2009-12-12 at 16:45

    Mycket. En god vän odlade 3-4 Hawaiian Snow sin walk-in closet och det stank i hela trappuppgången.
    Förvisso en trevlig doft, men det är kanske inte alla grannar som håller med ;)

  • baralillajag

    Member
    2009-12-12 at 16:52

    @Ciggenare wrote:

    @BubbleGrower wrote:

    Bara du har någon fläkt som cirkulerar luften så funkar det, annars får växterna inte tillräckligt med koldioxid.

    Hur har du tänkt lösa luktproblemet?

    Jag vet faktiskt inte, tror inte jag behöver? Hur starkt luktar plantor? 😳

    Har du så få plantor, öppen dörr och en HPS som driver solvindarna så behövs kanske ingen friskluftfläkt.
    Luktmässigt blir det värre. De luktar oftast mer än vad man tror då man vistas i doften. 😯 😉
    Nu vet inte jag hur mycket 3 blåbär luktar…kanske går det att lösa med doftgranar?

  • ciggenare

    Member
    2009-12-12 at 16:54

    @nino wrote:

    Mycket. En god vän odlade 3-4 Hawaiian Snow sin walk-in closet och det stank i hela trappuppgången.
    Förvisso en trevlig doft, men det är kanske inte alla grannar som håller med ;)

    haha kanske mitt hus behöver det för att dom ska lugna ner sig lite 😆 nej, men min planta är längst in i lägenheten ca 10-12 meter ifrån ytterdörren.
    De är nära fönster. Tror ni att det är nån risk ändå? 😳

    Jag använder också indisk rökelse var och varannan dag, som kan vara vilseledande?

  • ciggenare

    Member
    2009-12-12 at 16:58

    @baralillajag wrote:

    @Ciggenare wrote:

    @BubbleGrower wrote:

    Bara du har någon fläkt som cirkulerar luften så funkar det, annars får växterna inte tillräckligt med koldioxid.

    Hur har du tänkt lösa luktproblemet?

    Jag vet faktiskt inte, tror inte jag behöver? Hur starkt luktar plantor? 😳

    Har du så få plantor, öppen dörr och en HPS som driver solvindarna så behövs kanske ingen friskluftfläkt.
    Luktmässigt blir det värre. De luktar oftast mer än vad man tror då man vistas i doften. 😯 😉
    Nu vet inte jag hur mycket 3 blåbär luktar…kanske går det att lösa med doftgranar?

    Ja, för det stog att blueberries har en väldigt neutral lukt i jämförelse med andra cannabis plantor.

  • bubblegrower

    Member
    2009-12-12 at 17:20

    It’s better to be safe than sorry.

    Jag hade hellre lagt 1500 spänn på en ordentlig kanalfläkt med kolfilter än haft farbror polisen knacka på och få betala betydligt mer eller t o m få skaka galler.

  • Anonymous

    Guest
    2009-12-12 at 18:17

    Har du inte råd med kolfilter, försök satsa på wunderbaums. Jag använder det till mina Ultra Haze, funkar bara bra. :)

  • ciggenare

    Member
    2009-12-13 at 11:36

    Ja, det får väl bli nånting sånt :D tack för svaren

Log in to reply.