drivbox - hur håller jag kvar värmen?

Allt om ljus, ventilation och utrymmet du odlar i.

Moderator: Hr Sanders

Forum rules
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
reaper
Lieman

drivbox - hur håller jag kvar värmen?

Postby reaper » 2007-07-06 9:53:43

jag ska bygga en drivbox som ska göra det möjligt att förlänge odlingssesongen med 2 månader utomhus. det är en fyrkantig box som ska bli 1 meter hög och isolering(frigolit eller liggunderlag) runt alla väggar och överst ska det vara ett tak av glas(ett stort fönster med dubbla glas).

jag undrar... för att lättast hålla kvar värmen under de lite kyligare månaderna, ska jag sätta boxen på en på en lastpall, som också är inkädd med isolering och odla i krukor, eller ska jag ställa allt direkt på marken... båda har ju för och nackdelar då det gäller värme förlust. marken kan ju kyla, men samtidigt värma om det redan blivigt varm.

ska klä in alla väggar i räddnigsfillt och då kan det ju vara bra att ha lastpallaen så att jag även kan klä in golvet.... svar önskast snarast.

mvh Amnesia

[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Return to “U| Odlingsplatsen - design & konstruktion”