Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Kan man ha feminized som moder planta? Reply To: Kan man ha feminized som moder planta?

  • reaper

    Member
    2008-07-15 at 11:01

    Huvudsaken är att det är en hona.. det skiljer lite från strain till strain hur “lätt” det är att få sticklingar att ta sig, vissa är starkare överlevare än andra.. Personligen är jag av den uppfattningen att femmade frön är något instabilare och vekare än standard dito, därför tror jag det är marginellt bättre att ha en normal hona isf en femmad..

    Jag har mest använt mig av femmade mödrar men de brukar gå i mucken bara efter en sats kloner, mest för att få identiska plantor i NFTn.. då jag haft ofemmade plantor(vad kallar man dem? normala?) så är det ju _tvunget_ med kloner på ett nft-bord, man kan ju inte sortera bort hanarna..

    Jag vill mena att ofemmat är att föredra men att det går bra att använda femmade, om det inte är en jättekänslig och svår strain då man kanske lär gardera genom att ta dubbelt så många sticklingar för att vara säker på att de tar sig..