Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Resor och andra kulturer Ett rop på hjälp till Amsterdams befolkning Reply To: Ett rop på hjälp till Amsterdams befolkning

#431980

reaper
Member

jag har vart inne på det mycket, sa bl.a upp lägenheten och jobbet i våras för flytt till spanien då.. men det vart tyvärr inte av sen, för alla drog sig ur..

men hur finns det med jobb där nere? hur kan man försörja sig? jag skulle inte tveka en sekund på att säga upp min nya lägenhet och mitt nya jobb om jag hittade jobb där.. men måste vara svårt eftersom jag inte pratar ett ord holländska :P

som du säger, det kan kännas riktigt motsträvigt att leva ut sig själv i sverige.. men blir det lättare i amsterdam bara för att det är lagligt med cb? det är ju en klurig fråga.. kan hjälpa om det finns fler likasinnade runtom sig..

min dröm är iaf att flytta söderut, ut från sverige, till nåt skönt land t.ex holland, spanien, indien, vad som helst, skaffa sig en lya och ägna tid åt sig själv.. skapa musik, måla tavlor… bara vara liksom.. vara mig själv och låta min egen kreativitet vara ribban.. här i sverige är det inte jag själv som får sätta ribban..

är gräset grönare på andra sidan (ja gräs finns ju där, men nu är det bara ett bildligt ordspråk ja talar om =P) eller blir det likadant om man flyttar, förutom att man inte är kriminell längre.. för nu är jag kriminell, för jag röker cb..

aja, vet inte va ja ska bladdra om nu, men om nån vet hur man går till väga när man ska flytta utomlands, skaffa jobb, lägenhet osv, ge mig gärna en knuff i rätt riktning.. och om det finns folk som är intresserade av att flytta ner tillsammans, så vore det gott.. så kan man hjälpa stödja varandra och framförallt ha det kul ihop.. känns alltid tryggare att ha folk som talar samma språk omkring en.. även om man kan engelska så kan den va lite knarrig ibland =)