Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen människan är elak.. Reply To: människan är elak..

  • reaper

    Member
    2007-04-24 at 09:39
    SilverShaman wrote:
    om du inte har något vettigare att komma med än att trycka ner alla andra med nedlåtande inlägg så kan du lika gärna hålla dig borta. om du inte tycker om nåt och bara vill trycka ner folk, var snäll och håll det då för dig själv.

    vi behöver inte dessa inlägg om att det är propaganda. visst, det är lite propaganda i det hela, men du fattar inte poängen med filmen.

    så var snäll och gå nån annanstans om du vill vara spydig

    “Lite propaganda”
    Ursäkta? Det är REN propaganda, vinklad fakta och skräckexempel från någon Djurättsorganisation. Du presenterar det som en dokumentär, vilket är en typisk grej för människor som vill presentera sin åsikt som fakta, Michael Moore och Al Gore kallar sina filmer för “dokumentärer” också, men alla som besitter en liten egenskap kallad “Kritiskt tänkande” ser att det är propaganda från början till slut.

    Naturfilmer är dokumentärer, inte guilt-trip filmer där man samlar in de värsta scenerna man kan hitta och låter lite “experter” sitta och flumma för att spela på folks sentimentalitet. Går man på sån smörja förtjänar man inte rösträtt IMO.

    Så kom inte med ditt “du fattar inte poängen med filmen”, för till skillnad från dig så fattar jag exakt vad det går ut på; Skaparen av filmen vill få mig att tycka som han, oavsett poäng (I det här fallet; Det är synd om djuren).

    Jag behöver inte se en löjlig film för att tycka illa om djurplågeri.