• papainoel

    Member
    2007-02-07 at 20:02
    Quote:
    Jag har vistats i området du beskriver. Dom vänner och bekanta jag hade där åkte dit varenda en

    Ja, det är riktigt illa.

    Quote:
    Sen FLYDDE JAG! Långt långt långt bort….nu är det lugnare igen

    Skönt för dig. Det är det enda som funkar.

    Quote:
    Nolltoleransen i falun/blge är det absolut sjukaste jag någonsin blivit vittne till i svensk historia, den otroliga häxjakten på haschrökare är BISSARR!

    Bra att du säger det för jag trodde jag hade fått psykos nästan.

    Quote:
    Folk blir plockade mitt på öppna gatan och körs in på piss, är stickprovet positivt leder det 95% av gångerna till en omedelbar husrannsakan medans den gripne får stanna på stationen och invänta att husrannsakan är klar. Hittas några större mängder vid husis får den gripne stanna i X antal dagar i häktet

    Jag känner till ett fall där en yngre förmåga togs med ca. 1,5 hg och fick sitta häktad i en grannstad i 2 veckor med fulla restriktioner. För 1,5 hg och något annat skräp. En annan gång tog de en kille och skulle sätta dit honom för narkotikabrott när han tagit en treo comp mot den migrän jag vet att han lidit av sedan vi var ungdomar. De bara stoppade honom i bankomatkön mitt på dagen för spontant pissprov. 1984, hallå.

    Quote:
    Dom har även parkerat utanför folks portar och hus och bara väntat på att dom ska dyka upp. Sen klivit ur bilen och frågat hur det står till, sen sagt att personen i fråga är kraftigt narkotikapåverkad (vare sig personen i fråga ÄR det eller inte) och han/hon blir direkt skjutsad in på stationen på piss.

    Jo, parkera utanför är ju en specialitet.

    Quote:
    Dom har också väntat utanför krogen, och plockat ut folk ur mängden när dom stänger och folk går ut. Såna som har såna där haschlockar, eller som dom vet sen tidigare håller på med nåt olagligt preparat.

    Ja, men åt fyllefighterna gör de inte ett skvatt. Bara de får någon dread att förnedra i baksätet och på häktet.

    Quote:
    Det finns många många många sjuka historier att berätta om polisens metoder i det här området sedan nolltoleransen på cannabis och amfetamin handeln började.

    Ja, det skulle räcka till en bok. Vi får skriva en i framtiden…

    Quote:
    Min enda tips till boende i falun/blge området är att antingen FLY eller låsa in sig!

    Jag lider med er.

    Eller sluta röka. Men varför ska de få bestämma det med sina trakasserier?