• Creator
    Discussion
  • #17016

    reaper
    Participant

    Efter en 8 månaders period med cannabis varje dag så är jag nu drogfri!

    Dom sista 2 månaderna av mitt missbruk var hemskt, jag rökte mellan 5-15g om dagen och hade sån ångest över det att jag nästan tog mitt liv.

    Nu har jag legat 1 vecka på låst avdelning för avgiftning. När jag gick ut därifrån och fick solen i ansiktet vart jag alldeles tårögd. JAG ÄR FRI!

    Nu ska jag tagga ner ytterligare hemma hos morsan. Hon har naturen direkt utanför dörren, så nu kan man fota andra saker än buds fulla med söta kristaller ;)

    Vet inte vad jag ville komma med detta inlägg… kanske en liten varning för er andra som älskar CB mer än sin familj. Det är alldeles för lätt att förstöra hela sitt liv, även fast CB är det minst farliga berusningsmedlet.

    Ett par tips för att inte fastna i skiten:

    * Rök aldrig direkt när du vaknar, se till att göra något nyttigt innan man börja puffa.
    * Ta aldrig en go’ natt holk. Du måste kunna sova utan CB
    * Givetvis så håller det inte att röka varje dag
    * Försök att undvika att röka ensam
    * Odla eller köp lagoma mängder – har man 500g hemma så är det stor chans att man röker därefter

    peace

Page 1 of 5
  • Author
    Replies
  • #215856

    mrburns
    Member

    Gratulerar!
    Hoppas att allt ordnar sig för din del nu!
    MVh mrBurns

  • #215857

    reaper
    Member

    Som mad alla droger kan man självklart fastna..lika väl som att man kan bli alkolist igenom att dricka öl varje dag..Starkt av dig att berätta och hoppas att det går bra för dig.

    Lycka till..

    Må bäst….

  • #215858

    groddarn
    Member

    Starkt jobbat MoneyMaker ! :P Även jag har lagt mitt cb-bruk på is (eller på hyllan…) Får se vad som händer i framtiden. Jag la inte ner det för att jag brukade för mycket utan för att jag är rätt psykiskt labil just nu. Även pga. en ökad rädsla för riskerna som finns. Blev väldigt ångestfylld dagen efter jag rökt för nån månad sedan och det höll i länge och det ledde till tunga existensiella tankegångar. Så just nu får det vara helt enkelt.

    Än en gång; STARKT JOBBAT !! Och lycka till i framtiden ! :D

  • #215859

    nesta
    Member

    Hej MoneyMaker!

    Tufft av dej! Det är aldrig lätt att bryta ett beroende, eller att inse ett missbruk.
    Får jag ge dig ett råd på vägen?
    När den första lyckokänslan över att ha lyckats lägga ner, var mer än uppmärksam på tendenser att konvertera cb missbruket till något annat, kanske destruktivare missbruk. Jag är av den fasta övertygelsen att allt missbruk har en orsak i botten, så nu har du ett gyllene tillfälle att söka inom dig vad som fick dig till detta destruktiva.

    Lycka till

    mvh Nesta

  • #215860

    reaper
    Member

    Shit asså…15 gram om dagen. Du måste gjort väldigt stora jointar! Det är bra att du insett ditt missbruk och gått vidare. Jag har lycktas med 3 gram om dagen i ett år. När jag drog ner på det insåg jag hur tråkigt cannabis blir om man gör det för ofta. Chips kan vara jävligt gott, men om det är det enda du äter så smakar det riktigt illa till slut. Allt med måtta och ett innehållsriktliv är betydligt bättre än enformighet.

  • #215861

    joxer
    Member

    jo 15gram om dan e alot, jag får en femma o räcka en vecka om ja röker varje da, aja lite OT, men bra att du lyckades komma ut ur det där o förhoppningsvis så blir det inge mer strul me cb för dig

  • #215862

    atouk
    Member

    @MoneyMaker wrote:

    Dom sista 2 månaderna av mitt missbruk var hemskt, jag rökte mellan 5-15g om dagen och hade sån ångest över det att jag nästan tog mitt liv.
    .
    .
    .

    Ett par tips för att inte fastna i skiten:

    * Rök aldrig direkt när du vaknar, se till att göra något nyttigt innan man börja puffa.
    * Ta aldrig en go’ natt holk. Du måste kunna sova utan CB
    * Givetvis så håller det inte att röka varje dag
    * Försök att undvika att röka ensam
    * Odla eller köp lagoma mängder – har man 500g hemma så är det stor chans att man röker därefter

    peace

    Bravo!

    En fråga, tolkar jag dig rätt att det var skammen över att konsumera så pass mycket som gjorde dig så deppad snarare än effekten av allt röka?

    Bra råd! Särskilt de två första! Det håller dock att röka varje dag för många, förutsatt att de två första råden följs. Att röka ensam behöver inte heller vara något problematiskt, det är individuellt. Samma sak med mängden, du har helt rätt i att vissa slår på onödigt mycket om de har gott om det, fast det är också individuellt. De flesta klarar av att ha ett välfyllt barskåp hemma utan att de dricker mer för det, samma sak med cannabis, det är mer en fråga om självkontroll.

    15 gram dagligen låter väldigt mycket för en person. I ditt fall håller jag definitivt med om att det var ett missbruk. Bra att du insåg det och tog tag i ditt liv igen. Du ska se att det går bra, det är av sina misstag man lär sig.

  • #215863

    reaper
    Member

    Bra råd! Särskilt de två första! Det håller dock att röka varje dag för många, förutsatt att de två första råden följs

    nu vill jag ändå hävda att det håller att röka varje dag för många även om man röker en godnattholk. Men det första rådet kan jag helt klart hålla med om. Man bör göra något vettigt innan man sätter igång och blossar. Men en morgongås ibland kan ju vara riktigt trevligt. Dock inte varje dag.

    Kan också hålla med om att i ditt fall var det nog ett hejdundrans missbruk. 15 g per dag.. weeehhha :/

  • #215864

    biologen
    Member

    Härligt för dig!

    Hoppas att du stannar på forumet bara……kanske övrigt odlande?

    /Biologen

  • #215865

    reaper
    Member

    självmord pga cb? ja skall inte säga något för jag vet inget om din situation rökte själv daligen stora mängder innan. Både morgon,middag,kväll och har nu gjort ett uppehåll. Tycker att man blir pyttelite sugen när ens poolare sitter å röker skunk framför än. Men inte så att jag har något som hellst behov av det. Men alla är vi olika om det nu var så jobbigt för dig så ede fan starkt av dig /keep it real

  • #215866

    thc-junkie
    Member

    Jag tar alltid en go’natt holk.. annars blir det ett jävla vridande i sängen :)

    Sen röker jag inte mycket mer på vardagar, men på helger är det andra bullar 😉

  • #215867

    reaper
    Member

    Jag tar alltid en go’natt holk.. annars blir det ett jävla vridande i sängen

    Jo jag med, det är ju så mysigt med en tung indica innan huvudet slår mot kudden.

    Jag röker ungefär lika mycket varje dag oavsett vardag eller helg. Om jag jobbar så blir det ju såklart betydligt mindre. Men om jag är med vänner blir det ju ganska mycket. Annars håller jag en sund vardagsnivå (enligt mig). Har inte så mycket problem med detta. Förutom att man ibland behöver ta sig ett uppehåll. Och det brukar gå finemang, inte dom första dagarna. Men sen rullar det på.

    Men det är ju väldigt individuellt. Jag tycker det är starkt av dig att avstå och att du har bemästrat något som du har problem med. All cred till dig :)

  • #215868

    reaper
    Member

    Hehe, MoneyMaker tur att inget utav punktlistan stämmer in på mig. :) Ligger fortfarande stabilt ;). Starkt iaf! :)

  • #215869

    reaper
    Member

    och??
    du har varit reggad i en månad… dig litar jag inte på..
    sorligt exempel på en misslyckad stoner. 😥

  • #215870

    reaper
    Member

    knasig – v*f*n e de för skitsnack??
    de som e sorglit e att du kallar nån som klarat av att ta sig ur ett missbruk för misslyckad 😡
    och om du ser dig själv som “bättre” för att du vart reggad längre så kan ja säga att ja har vart reggad 2 veckor typ och ser dig redan som den sämsta av dom människor härinne.

    Moneymaker – You The Man/Woman!! :D

Page 1 of 5

The discussion "Drogfri!!" is closed to new replies.