Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Sjukstugan FÖR LITE MÖRKER I BLOM !!!! WHAT TO DO ?

  • Creator
    Discussion
  • #15104

    reaper
    Participant

    Hej,
    Jag råkade komma åt min timer för några dagar sen så den stängdes av, inte ljuset utan själva timer funktionen.

    Märkte igår kväll att den inte går in i mörker, så mina honor har stått i ljuset dryga 30 timmar.

    Hur påverkar det mina plantor nu då ?

    under dessa 30 timmar har min största som i förrgår låg på 84 cm. nu kommit upp i otroliga 95cm…. Hur i helvete kan något växa dryga 10cm. på så kort tid ?????

    Men iallafall, ska jag ha det släckt i 30 timmar nu eller hur ska jag göra ??

    Pls helt quickly… ljuset kommer på om några timmar.. ska jag låta det vara släckt eller fortsätta som om ingenting har hänt ????

    Tack i förhand !

  • Author
    Replies
  • #192900

    draken
    Member

    ..e dom i blom??

    *edit* .står ju i rubriken,sorry*

  • #192901

    draken
    Member

    ..fortsätt med 12/12.

  • #192902

    reaper
    Member

    Ok, jag kommer nog bara ge den 10 timmar ljus så att 12/12 hamnar på 12 på eftermiddag och 12 på natten… tack…

    Vad är chansen att det börjar växa hermisar nu ?
    Vad är det värsta som kan hända i en situation som denna ??

    Tack i förhand

    Mvh

  • #192903

    johnnyrucker
    Member

    Det värsta är väl att det skulle bli just hermisar.
    Men det ska inte vara någon fara.
    Vissa påstår att dom är så hyperkänsliga, men nog pallar dom lite störningar i ljusrytmen.
    Du kan ju kolla lite nogrannare efter ballar och nypa bort dom så gott det går om du hittar några.
    Hoppas det går bra!
    /Johnny the rucker

  • #192904

    reaper
    Member

    tack för hjälpen…
    Höll på att koka över, jobbigt att ha kommit så långt och sen göra ett misstag o få massa hermisar lite här o där….
    god bless my plants… 😉

Log in to reply.