Ett svenskt cannabisforum Forums Universitetet – Samhälle och kultur U| Medicinsk cannabis Min hälsa suger, någon som känner igen sig?

  • Min hälsa suger, någon som känner igen sig?

    Posted by reaper on 2004-07-19 at 00:37

    Mmm såhär har det varit i ett par år.
    Trötthet, behöver minst 8h sömn, omotiverad, apatisk, muskelryckningar och spasmer, irriterade ögon, konstant förstoppning, ont i leder, torrt hår, lätt för att bli irriterad…

    någon som känner igen sig i mig?

    replied 19 years, 8 months ago 3 Members · 9 Replies
  • 9 Replies
  • biologen

    Member
    2004-07-19 at 08:46

    Nej jag känner inte igen mig i allt.
    Jag lider däremot av utbrändhet med trötthet, apati men där upphör likheterna.

    Men jag lider med dig och tycker att du ska uppsöka läkare.
    Tror du att det beror på för mkt rökning 😥 eller för lite 8) eller varför skriver du det här?
    Stressar du mycket om dagarna på arbete eller studier.
    Om du redan har sökt läkare så kan du väl berätta vad de sade.

  • a-dam

    Member
    2004-07-21 at 08:00

    Visst, du har drabbats av medelsvenssonsyndromet. Ditt liv är så innehållslöst att kroppen protesterar. Gör något radikalt som får igång dig. Vet inte vem du är men självklart lever du ett liv du inte gillar.

    Även unga kan drabbas av denna åkomma om livet inte är förrändelse.

    Du behöver minst 8h sömn. Kroppen måste få chans att ladda om. Du blir tröttare och tröttare ju mindre fysisk aktivitet du företar dig. Om du är deprimerad så uppsök läkare, för det är allvarliga grejer. Är du bara trött på livet så förrändra det.

  • reaper

    Member
    2004-07-21 at 14:06

    @A-dam wrote:

    Visst, du har drabbats av medelsvenssonsyndromet. Ditt liv är så innehållslöst att kroppen protesterar. Gör något radikalt som får igång dig. Vet inte vem du är men självklart lever du ett liv du inte gillar.

    Även unga kan drabbas av denna åkomma om livet inte är förrändelse.

    Du behöver minst 8h sömn. Kroppen måste få chans att ladda om. Du blir tröttare och tröttare ju mindre fysisk aktivitet du företar dig. Om du är deprimerad så uppsök läkare, för det är allvarliga grejer. Är du bara trött på livet så förrändra det.

    Väldigt intressant svar! Lider själv av det, men har inte hittat en sån “enkel” förklaring tidigare. Det värsta är att när man kommit så långt ner, så är det inte enkelt att göra några radikala förändringar. Det är fan inte ens enkelt att betala sina räkningar eller att få i sig tillräckligt med mat. Har du några bra teorier om hur man, i det här stadiet, praktiskt löser det?

  • reaper

    Member
    2004-07-21 at 14:23

    Goda råd om man inte mår bra på något sätt och då pratar ja inte om att man kanske har halsfluss eller något sådan sjukdom.
    Man kan lätt bli psykisk och fysik sjuk på olika sätt om man inte trivs i den miljön man bor i eller om man har kanske lite taskigt med polare som ställer upp och hjälper, någon som bryr sig mer än sig själv…

    Man kan också må dåligt även om man inte är som ovanstående text, det kanske är för man inte har något att sysel sätta sig med, alltså börja göra något som kroppen mår bra ut av. Ta och spring, gå på gym, nu på sommrarna kan man ju ta det lungt gå ned till stranden och sola sedan simma några längder så man känner man arbetat och slitit lite och sedan efter man gjort någon fysik aktivitet och vilat upp sig efter man sovit en dag kommer man känna sig mycket bättre. Ju oftare man gör en fysisk aktivitet som kroppen måt bra ut av desto bättre mår du psysisk.

    Detta har i alla fall jag upptäckt och läst om. :)

    // Danne

  • a-dam

    Member
    2004-07-22 at 08:55

    Självklart är kovändningar svåra speciellt om kon sitter i 1 meter gyttja. Vad har man för val? Inse att det är svårt och försent eller inse att det är svårt men viktigt.

    Medelsvensson referensen är då människan tycker att det är lagom jävligt men inte tillräckligt för att ändra på något.

    Sitter du i 1 meter gyttja och inte klarar dig på egen hand så sök hjälp hos en psykolog. De gör underverk. Det är helt enkelt dags att styra livet och inte tvärtom. Om det är rökning eller inte låter jag vara osagt men överkonsumerar du sprit eller droger så är det inte bra, du vet svaret.

    Deprission är tunga grejer, hur reser man sig när marken ger vika? Man låter sig resas av någon annan. Motion är säkert grymt bra men du måste förstå varför du skall motionera. Lycka till Bongrippps!

  • reaper

    Member
    2004-07-31 at 00:23

    @Bongrippps wrote:

    Trötthet…, muskelryckningar och spasmer…, ont i leder…

    Känner du ofta att armar och ben domnar bort och att det gör ont på ett visst ställe på ryggen eller bröstet när du andas in djupt? Om svaret är ja bör du kila iväg till doktorn. Det kan vara symtom på ärr efter en gammal blödning i lungan! Om det inte behandlas av läkare kan du drabbas av svåra blodproppar!

    Röker du mycket och ofta? Både cannabis och tobak? Mitt tips är att du slutar bums! Snacka med doktorn, berätta om smärtorna och problemen med ben och armar. Frågar han om du använder några droger bör du svara ärligt. Men påminn honom gärna om att du vill att denna information stannar mellan er och att journalen inte lämnas ut till någon utan ditt godkännande.

    Egen konsumtion av narkotika kan maximalt ge sex månaders fängelse. Sjukvårdspersonal har ingen skyldighet att rapportera brott som ger mindre än två års fängelse till polisen. Men det kan vara bra att påminna dem om det och kräva sekretess innan du berättar allt om ditt cannabisbruk.

    Lycka till!

  • reaper

    Member
    2004-07-31 at 01:07

    @Amsterdamkillen wrote:

    Sjukvårdspersonal har ingen skyldighet att rapportera brott som ger mindre än två års fängelse till polisen. Men det kan vara bra att påminna dem om det och kräva sekretess innan du berättar allt om ditt cannabisbruk.

    Kan hålla med… om du inte har eller planerat att skaffa körkort.

  • reaper

    Member
    2004-07-31 at 22:46

    A-dam. Soft att någon har liknande åsikter.
    Håller med, kan vara lämpligt att fylla sitt liv med något mål.
    Ha ett intresse, en hobby.
    Något man brinner för, ha ett mål, en dröm, vision, något att sträva efter.

    Vet inte, men ibland får jag intryck att folk i det här konsumtionssamhället
    har svårt med långsiktigt tänkande.
    Heheh, och nej bara för att man pensionssparar betyder inte att man
    tänker långsiktigt.
    Odla weed kan ju tillexempel vara ett intresse.
    Datorer, träning.
    Fylla sitt liv med någon som man brinner för.
    Bäst ifall det kan kombineras med något skapande.

    Fast vill folk leva ett medelsvenson liv gör det.
    Alla hör ju olika utopier.

    Men sömn. Tycker 8 timmar är lagom sömntid. 6 är i minst.

    Skulle inte det vara soft med 6 timmars arbetsdag? (med fast månadslön)
    6 timmars sömn. Och tolv timmar för övriga aktiviteter?

    Sänk arbetsgivaravgifterna, skatten och jag skulle lugnt gå med på det.
    Företagarna skulle kanske kunna anställa fler då?
    Kanske de som står utanför arbetsmarknaden skulle kunna få jobb då?

    Tänk er vad skönt att bara jobba 6 timmar. 😆

  • reaper

    Member
    2004-07-31 at 22:51

    @pampersgangster wrote:

    Företagarna skulle kanske kunna anställa fler då?
    Kanske de som står utanför arbetsmarknaden skulle kunna få jobb då?

    Tänk er vad skönt att bara jobba 6 timmar. 😆

    Du … får vara med i min klubb ;P

    ;) ;) ;)

Log in to reply.