Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Resor och andra kulturer VAr hittar man det billigaste amsterdam boendet?

  • Creator
    Discussion
  • #15095

    reaper
    Participant

    Var hittar man det billigaste rummet som är på ett officiellt hostel eller hotell?

Page 1 of 3
  • Author
    Replies
  • #192708

    reaper
    Member

    I amsterdam :mrgreen:

  • #192709

    rhegor
    Member

    jag var där för två veckor sedan över helgen.
    första kvällen bodde vi på ett hostel ganska många kvarter från red light och centrum. det kostade 30 euro per person och natt i ett rum med våningssängar för 8 pers.

    sedan bytte vi till Paris hotel mitt i red light. ett dubbel rum för samma pris. dvs 60 euro delat på två per natt. det varierar dock väldigt mycket i pris beroende på vad för rum som finns tillgängligt.

    nästa gång tänker jag bo på ett hostel i red light bara ett stenkast från centralstationen. hostlet är även en coffe shop. jag kommer tyvärr inte ihåg några av namnen på ställena. jag rökte lite mer än jag borde ha gjort under min vistelse.

    sedan så vill jag rekommendera “the dampkring” en riktigt bra coffe shop.
    deras ww transformerade min hjärnkapacitet till en grushög :crazyeyes:
    the dampkring är dock inte lika turistvänligt som många ställen inne i red light.

    prövade även en strain kallad “New York City Diesel” på ett kafé med en hund och loggan “support your local dealer” på fönstrena. det var det bästa uppåt rökat jag och min polare har rökt.

    happy holidays.

  • #192710

    reaper
    Member

    Jag har varit i amsterdam och vi hittade ställen som var 25 euro inne i red district 150m från Dame Square men finns det bättre ställen.

    Jag och min fru spenderade vår smekmånad där.. :D

  • #192711

    reaper
    Member

    Nu komemr jag från ingenstans men jag skulle vilja veta hur mkt pengar ni gjorde av med allt som allt under eran vistelse i amsterdam :D

  • #192712

    reaper
    Member

    Jag och min fru gjorde av med 1080 euro under två veckor inte inräknat resa och logi. Jepp det är inte lite pengar som försvann.. men kul var det.

  • #192713

    reaper
    Member

    fan då, då är min budget för liten :( då fåre bli chris… vet du om d är lätt att få tag på schysst röka där nere?

  • #192714

    reaper
    Member

    @Klimp3N wrote:

    fan då, då är min budget för liten :( då fåre bli chris… vet du om d är lätt att få tag på schysst röka där nere?

    Var? Chrissan .. där finns bara brunt numera vad jag vet. Har inte hittat något grönt i alla fall. Det mesta är borta.

    I amsterdam så behöver du ju inte slösa så som jag och min fru gjorde.. där nere kan du få tag på vad du vill och till fina priser. Backpacka där nere funkar bra. Min polare backpackade och avslutade sin resa med en månad i amsterdam. Han levde på typ inget. Rökat går på en hundring ungefär för en femma. Beroende på vart du går.

  • #192715

    reaper
    Member

    d låter ju riktigt najs! troru jag kommer nån vart på 4 tusen (inkl resa)

    Är d skit svårt att få tag på weed där nere lr? ere schysst röka d som finns där?

  • #192716

    reaper
    Member

    Om du tar en bussresa så kostar det dig runt fem hundra kronor eller så beroende vem du reser med. sen har du 3500 kronor kvar vilket ger dig en skön liten promenad genom Amsterdam med mer än du trodde i bagaget. Lev snålt så klarar du dig i i alla fall en vecka. Har du chansen så slagga utomhus. Det kostar inget och glöm inte att Red District är inget ovanligt på dagen.. på natten blir det dock livat. :D

    Det finns en del ställen som har det samt en del på stan om du menar grönt. Annars finns det ju CS som har ett bra utbud av brunt till fina priser. Det bruna är så mjukt att det är fan jobbigt att mecka. Finare grejor har jag aldrig sett eller smakat. Glöm inte att sticka till den första CS som startade. Bulldog är en fin CS med schysst personal och trevliga människor.

    Du kan bara köpa 5 gram per CS. Men vill du ha mer så är det bara att gå till nästa. Glöm inte att av artighet alltid köpa något litet mer framme vid disken typ papper eller så. Du behöver heller inte sitta där och röka utan tralla vidare kan vara skönt det med.

    Om du åker blir du inte besviken men kom ihåg att det är dyrt att äta och köp inte av de som kommer och frågar om du vill ha koks eller nåt sånt. Rena skitsaker.

  • #192717

    reaper
    Member

    hehe, aa jag tror fan d blir amsterdam asså..

    tack för hjälpen, du borde bli reseguide 😆

  • #192718

    reaper
    Member

    @Phreakish wrote:

    Om du tar en bussresa så kostar det dig runt fem hundra kronor eller så beroende vem du reser med. .

    Jag vill gärna höra namnet på det bussbolag som kan ta en till amsterdam för 500 spänn. Väldigt gärna.

  • #192719

    reaper
    Member

    jag är BRA nyfiken på det också. sist vi åkte kostade det 1400 t-r med buss..

  • #192720

    reaper
    Member

    Hej!!!
    Amsterdam är en underbar stad!!! Jag bodde på Hotell Continental på Damrak, schysst litet ställe med bra personal och billiga rum… I och för sig små som garderober men det spelar ju ingen större roll…

  • #192721

    reaper
    Member

    Hej! Man kan hitta Fräscht boende för 120 spänn natten..Finns flera kanske inte fullt lika fräscha men dock ligger ett hostel typ i slutet till vänster på damrakstraat..ee.. man går till ett ställe som heter “Bush-doctor” lokalt ställe, SERIÖST. köp d fedaste haschischet (cannabizz) för avnjutning. stå sedan med ryggen mot Bush Doctor gå över bron som går över vattnet. 300 meter fram på höger hand har du hostelet. jävligt bra!! ska åter komma med namn o nummer. hittar inte grejorna här hehe kommer snart . 😈

  • #192722

    reaper
    Member

    @mc5 wrote:

    jag är BRA nyfiken på det också. sist vi åkte kostade det 1400 t-r med buss..

    1400?! Sist jag kollade så låg ryanairs FLYGbiljetter på ca 350-400kronor.

Page 1 of 3

Log in to reply.