Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Angelique (Ww) 5veckor i blom uppdaterad 8/10!

  • Angelique (Ww) 5veckor i blom uppdaterad 8/10!

    Posted by reaper on 2004-07-18 at 16:11

    Tjenare tjenare
    Tänkte flytta min odlingsdagbok från “cannabisodling” hit till bildbanken
    //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

    Setup, innbyggtskåp på balkongen,
    strain, Ww från nirvana
    Lampa, 250w hps
    kylning, 2st 120mm fläcktar , har varken inblås eller utblås bara de två fläcktarna som flyttar runt luften i skåpet,

    Plantorna va sina 2 första veckor i ett skåp inne i lägenheten men flyttades ut till balkongen pga. att fläcktarna snurrar upp en hemsk 42db vadera

    Bilderna togs när 2 av plantorna kommigt upp ur jorden ca 5-7 timmar gammla

    bilden är när älslingarna är 1 vecka gammal

    Sen har vi två bilder när dom är 2 veckor gammla

    Först hela gruppen

    sen närbild på en av dom

    Sist men inte minst bilder när dom små rakkarna är 3 veckor gammla och har stått i balkongskåpet i ca 5dagar

    Uppdatering kommer på måndag då vi skall fira att dom fyller 1 månad,
    Hade gött, Hoppas nu uppskattar dagboken

    replied 19 years, 6 months ago 9 Members · 57 Replies
  • 57 Replies
  • reaper

    Member
    2004-07-20 at 00:15

    idag fyllde mina små bäbisar 1månad ! jag tycker det ser ut som dom har avstannat lite i växandet, humm, kanse är pga att ja kollar på dem så ofta

    här är allså en bild på mina 4Ww 4veckor gammla

    vad tycker ni ser dom friska ut ?
    Bra storlek med tanke på deras ålder eller är dom små ?
    Kommentera gärna, kan ta kritik =)

    Uppdatering kommer på månad

  • reaper

    Member
    2004-07-20 at 01:20

    Jag är visserligen en rätt oerfaren odlare, men jag tycker det ser riktigt fint ut. Valet av strain är också bra (odlar själv ett par WW). Har du funderat på om du ska toppa/FIM:a dem? Det kanske blir lite trångt… på bredden alltså.
    Men som sagt, ser friska ut o verkar ta sig bra. Men för att få ett bra perspektiv så borde du ta med något att jämföra med på bilden, typ en ölburk eller nått.
    Om du är orolig om de stannat i växten så kan du alltid mäta dem lite då o då. Brukar jag göra, annars e de lätt när man springer där fram o tillbaks o missa att de faktiskt växer.

  • reaper

    Member
    2004-07-20 at 01:38

    Ser fint ut, intressant att du har garderoben på balkongen! Vad ligger din temp på? rekomenderar en bordsfläkt! :) Hoppas det går an!

  • reaper

    Member
    2004-07-20 at 19:12

    @Kharma wrote:

    Jag är visserligen en rätt oerfaren odlare, men jag tycker det ser riktigt fint ut. Valet av strain är också bra (odlar själv ett par WW). Har du funderat på om du ska toppa/FIM:a dem? Det kanske blir lite trångt… på bredden alltså.
    Men som sagt, ser friska ut o verkar ta sig bra. Men för att få ett bra perspektiv så borde du ta med något att jämföra med på bilden, typ en ölburk eller nått.
    Om du är orolig om de stannat i växten så kan du alltid mäta dem lite då o då. Brukar jag göra, annars e de lätt när man springer där fram o tillbaks o missa att de faktiskt växer.

    Jo ja skall prova å fimma dom men kommer förmodligen resultera i en toppning ;P
    Skall ställa en ölburk bland dom på nästa bild,

  • reaper

    Member
    2004-07-20 at 19:16

    @Chillum wrote:

    Ser fint ut, intressant att du har garderoben på balkongen! Vad ligger din temp på? rekomenderar en bordsfläkt! :) Hoppas det går an!

    hehe jag hadde dom som sagt i sovrummet först i en 60*60 garderob men mina fläcktar gjorde mig vansinnig, så jag kom på att jag hadde ett stort och jätte fint skåp på balkongen så ja flyttade ut dom, Tempen ligger på ca 30gradet på dagen och lite mindre på natten/kvällen,

    Bordsfläkt känns lite onödigt med tanke på att jag ahr 2 st 120mm fläktar som står där inne och viner och blåser på plantorna, Hadde dom fläktarna som ett aktivt inblås och ett aktivt utblås när jag hadde plantorna i sovrummet,

  • reaper

    Member
    2004-08-02 at 14:10

    Så nu är det en uppdatering på G mina små bäbisar är i dag 7veckor gammla,
    Två av plantorna band jag ner i onsdags, Har skaffat en bordsfläckt för att stå och blåsa där inne men har ej fått tummen ur och åkt och köpt en förlöängningssladd än,

    Som sagt här är dom första bilden är med ett “riktmärke” för att man lättare skall se storleker på dem,

    Andra bilden är helt enkelt en översiktsbild på plantorna

    , Kan även informera att förra veckan visade en av plantorna kön och det var en vacker kvinna, väntar spännt på de andra ,

    Sätter dom förmodligen i blomm om ytterligare 2-3 veckor! fast jag kanske blir aldeles för sugen och sätter dom iblomm nu i dagarna,
    ‘Tack och heeej!

  • reaper

    Member
    2004-08-02 at 23:43

    ser bra ut :D
    får de någon näring?

  • reaper

    Member
    2004-08-03 at 05:03

    @XgrowboxX wrote:

    ser bra ut :D
    får de någon näring?

    Tack =) är ganska nöjd själv,
    Nej dom har ej fått nån mer näring än det som var i jorden när dom planterades, Skall dock lägga i näring när jag sätter dom i blomm,
    Kanske nån som har några tips ? Tack på förhand!

  • reaper

    Member
    2004-08-03 at 12:13

    @Paskithafnaski wrote:

    @XgrowboxX wrote:

    ser bra ut :D
    får de någon näring?

    Tack =) är ganska nöjd själv,
    Nej dom har ej fått nån mer näring än det som var i jorden när dom planterades, Skall dock lägga i näring när jag sätter dom i blomm,
    Kanske nån som har några tips ? Tack på förhand!

    min planta började må lite krassligt efter ca 3 veckor
    med endast näringen från jorden, gav dem lite pokon växtnäring
    eftersom den va billig (39:-) och att jag inte hade tid att beställa
    annan näring, och den funkade kanon, efter ett par dagar hade
    plantat återhämtat sig och växte så det knakade, nu när
    plantan är i blom kör jag med pokon orkide näring och det verkar
    inte va nått fel på det! :)

  • reaper

    Member
    2004-08-03 at 13:14

    @XgrowboxX wrote:

    min planta började må lite krassligt efter ca 3 veckor
    med endast näringen från jorden, gav dem lite pokon växtnäring
    eftersom den va billig (39:-) och att jag inte hade tid att beställa
    annan näring, och den funkade kanon, efter ett par dagar hade
    plantat återhämtat sig och växte så det knakade, nu när
    plantan är i blom kör jag med pokon orkide näring och det verkar
    inte va nått fel på det! :)

    Det du ska se upp med bara är om plantan börjar uppvisa ett uniformt gulnande. Kör man med vanlig växtnäring kan vissa strains få för lite mg, och för en vanlig “dödlig” odlare är det lätt att förväxla mg-brist med kväve ditto, varvid man bränner plantan med för mycket näring för att försöka råda bot på problemet.

  • reaper

    Member
    2004-08-03 at 17:38

    Tänkte åka och inhandla Terra flores för blommingen ,
    Vad tror ni ?

  • reaper

    Member
    2004-08-03 at 21:27

    Paskithafnaski:
    Vad har du för tempratur?, att flytta runt luften hjälper ingenting. Men antar att att tempraturen sjunker kraftigt på balkongen. Annars ser det bra ut men använd dig av [img] när du postar bilder.

    Chillum:
    Var det inte du som vägrade ha din balkong på balkongen “Det ser inte normalt ut”.[/img]

  • reaper

    Member
    2004-08-03 at 21:34

    @mint wrote:

    FarmerCC:
    Vad har du för tempratur?, att flytta runt luften hjälper ingenting. Annars ser det bra ut men använd dig av [img]när du postar bilder.

    Chillum:
    Var det inte du som vägrade ha din balkong på balkongen “Det ser inte normalt ut”.

    Tror du inte folk som sitter där ute och röker öppnar den? nej tack! Föresten vad ska grannarna säga?

    edit

    mint: Vad har farmerCC med detta att göra? du menar väll författaren antar jag?[/img]

  • reaper

    Member
    2004-08-03 at 21:43

    Chillum:
    Sen när började du umgås med grannarna?, och vilka röker på din balkong?

  • reaper

    Member
    2004-08-04 at 04:52

    @mint wrote:

    Paskithafnaski:
    Vad har du för tempratur?, att flytta runt luften hjälper ingenting. Men antar att att tempraturen sjunker kraftigt på balkongen. Annars ser det bra ut men använd dig av [img] när du postar bilder.

    Chillum:
    Var det inte du som vägrade ha din balkong på balkongen “Det ser inte normalt ut”.

    Skåpet på balkongen är rätt brett, så jag använder endast havla skåpets bredd, och fläcktarna står och blåser luft från den tomma delen av skåpet som är kallare än den halvan som lampan lyser över allså så borde det hjälpa till att “kyla ner”, Vet dock inte vilken skilnad det hadde vart ifall jag hadde skitigt i fläktarna, Min temp är väldigt beroende på hur varm det är på dagen, när det är som varmast blir det 32grader, har dock inte satt upp termometern riktigt än utan den ligger bara på krukorna så jag vet inte den igentliga rumstempen, Skall använda [/img][img] från och med nu,! Tack[/img]

Page 1 of 4

Log in to reply.