Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling snabbaste, bästa och effektivaste torkningen?

  • Creator
    Discussion
  • #12210

    reaper
    Participant

    få se om jag har fattat detta med torkning rätt nu… ?:

    först när jag skördar så knipsar jag av plantan nere vid stammen, sen hänger jag upp plantan upp och ner i ett snöre från stammen i ett mörkt rum/skåp i 2-3 dagar… efter 2-3 dagar så tar jag ner plantan och plockar bort budsen och lägger ut dom på en “bricka” .. sen tar jag denna brickan och ställer in den i samma mörka rum i … en vecka? .. och sen är det klart eller? .. jag hade nämligen inte tänkt att curera budsen … men vill ändå ha budsen torkade på ett bra /rätt sätt!

  • Author
    Replies
  • #164933

    reaper
    Member

    @matt_zodiak wrote:

    få se om jag har fattat detta med torkning rätt nu… ?:

    först när jag skördar så knipsar jag av plantan nere vid stammen, sen hänger jag upp plantan upp och ner i ett snöre från stammen i ett mörkt rum/skåp i 2-3 dagar… efter 2-3 dagar så tar jag ner plantan och plockar bort budsen och lägger ut dom på en “bricka” .. sen tar jag denna brickan och ställer in den i samma mörka rum i … en vecka? .. och sen är det klart eller? .. jag hade nämligen inte tänkt att curera budsen … men vill ändå ha budsen torkade på ett bra /rätt sätt!

    .. du ska ha en VÄLDIGT bra anledning för att inte vilja curera budsen. Typ att du måste sälja ditt kilo gräs asap för att betala din mammas hjärtoperation. Annars tycker jag det låter hyffsat ok, ev så kan du skippa brickan och låta dem hänga hela tiden. Riktigt kladdiga buds har en tendens att fastna på brickor..

  • #164934

    reaper
    Member

    e själv förstagångs odlare men detta verkar väldigt vettigt 😆

    https://swecan.org/modules.php?name=News&file=article&sid=22&mode=&order=0&thold=0

    mvh Mulken..

  • #164935

    eek_a_mouse
    Member

    @mulken wrote:

    e själv förstagångs odlare men detta verkar väldigt vettigt 😆

    https://swecan.org/modules.php?name=News&file=article&sid=22&mode=&order=0&thold=0

    mvh Mulken..

    Någon som testat denna metod med lyckat resultat?

  • #164936

    skunken
    Member

    Håller med leca. Har du nu väntat ända tills din planta har mognat så kan du väl vänta nån vecka till? Visst går gräset att röka, men den lukt och smak som det får av några veckor i burkar kommer du inte att få.

    Mvh skunken

  • #164937

    general-knas
    Member

    Om du snabbtorkar det så spar en liten bud och sköt den enligt konstens alla regler så ska du se att du aldrig snabbtorkar mer än du behöver för dagen (=

  • #164938

    joxer
    Member

    bra tips!! :D

    har själv funtat på om jag ska “snabbtorka” eller “torka ordentligt”

    ska nog torka hälfet bra o resten bad…

Log in to reply.