Utgångsdatum på näring och generellt om fabrikat

Nybörjare? Första odlingen? Börja här.

Moderatorer: Hr Sanders, YriLuvan

Användarvisningsbild
shivas
regal

Utgångsdatum på näring och generellt om fabrikat

Inlägg av shivas » 2011-08-20 12:49:40

Jag har ca 5 liter tnt complex som är ca nästan 2år gammalt och när jag öppna och titta i botten så har det kristalliserats ganska stora och små bitar. Tänkte prova värme näringen lite i ett vattenbad och försöka lösa upp det, vad tror ni, kan det funka eller är det bara att slänga?
Övrig näring som canna a&b, rot complex, enzym, pk13-14, har inte kristalliserats men är ungefär lika gammalt, funkar det att använda?

Nu till olika fabrikat. Har varit ganska nöjd med canna a&b men vore roligt att testa något nytt. Har funderat på House & Garden och Advanced Nutrients, någon som har erfarenhet och kan uttala sig om dom? Välkomnar tips om andra fabrikat också men ni får gärna skriva varför ni tycker dom är bra, tack. Hesi och canna har jag använt så tips där behövs inte och jag odlar i cocos med drip.

Hade
"Ice ice baby"
Sandmellant
Småodlare

Re: Utgångsdatum på näring och generellt om fabrikat

Inlägg av Sandmellant » 2011-08-20 18:11:50

jag har provat biobizz och goldenlabel, tycker goldenlabel har varit bäst, tycker absolut du ska testa dom.

tycker du ska kasta den gammla näringen.
Användarvisningsbild
BudWeisser
Gräsfläckar på knäna

Inlägg av BudWeisser » 2011-08-20 19:16:56

Har du råd så byt.

Det finns ingen "bäst före" på dunken/flaskan?
DuiDui48
Garderobssnille

Inlägg av DuiDui48 » 2011-08-22 2:25:59

shivas skrev:Jag har ca 5 liter tnt complex som är ca nästan 2år gammalt och när jag öppna och titta i botten så har det kristalliserats ganska stora och små bitar. Tänkte prova värme näringen lite i ett vattenbad och försöka lösa upp det, vad tror ni, kan det funka eller är det bara att slänga?
Övrig näring som canna a&b, rot complex, enzym, pk13-14, har inte kristalliserats men är ungefär lika gammalt, funkar det att använda?

Nu till olika fabrikat. Har varit ganska nöjd med canna a&b men vore roligt att testa något nytt. Har funderat på House & Garden och Advanced Nutrients, någon som har erfarenhet och kan uttala sig om dom? Välkomnar tips om andra fabrikat också men ni får gärna skriva varför ni tycker dom är bra, tack. Hesi och canna har jag använt så tips där behövs inte och jag odlar i cocos med drip.

Hade

Inte nog med att jag har äran att bli testodlare åt Shanti på Mr.Nice Forum,ska dessutom testodla Shantis The Cure strain med Blue Planet Nutrients..http://www.blueplanetnutrients.com/..väntar in mina 3-parts Premium nutes..mycket bra pris och snackar du med Corey..kan han göra som han gjorde med mej kanske,sälja det som pulver (sparar fraktkostnaden)du får instruktioner hur du ska blanda själv.Och det är inte så märkvärdigt/svårt som det kanske låster.

Hälsa från en "kille i Thailand"då tror jag han vet att det är mej du snackar om.Kolla även hans HELT Organiskt sertifierade Farmer's Pride Organic
7-pack SPECIAL!

Good luck..PS.Har ni i Sverige riktigt tur kommer kanske ProGrow här i Sverige att ta in hans produkt(er).DS

Lycka till..
Användarvisningsbild
shivas
regal

Inlägg av shivas » 2011-08-22 21:19:42

Tack för tipsen, kan berätta att det inte gick nå vidare att lösa upp det utan jag kommer köpa nytt.
DuiDui48 skrev:Inte nog med att jag har äran att bli testodlare åt Shanti på Mr.Nice Forum,ska dessutom testodla Shantis The Cure strain med Blue Planet Nutrients..http://www.blueplanetnutrients.com/..väntar in mina 3-parts Premium nutes..mycket bra pris och snackar du med Corey..kan han göra som han gjorde med mej kanske,sälja det som pulver (sparar fraktkostnaden)du får instruktioner hur du ska blanda själv.Och det är inte så märkvärdigt/svårt som det kanske låster.

Hälsa från en "kille i Thailand"då tror jag han vet att det är mej du snackar om.Kolla även hans HELT Organiskt sertifierade Farmer's Pride Organic
7-pack SPECIAL!

Good luck..PS.Har ni i Sverige riktigt tur kommer kanske ProGrow här i Sverige att ta in hans produkt(er).DS

Lycka till..

Trevligt att bli sponsrad :) Jag skickade iväg ett mejl till han och att skicka som pulver var inget problem. Ang svårigheten att blanda näringen skrev han "It is really easy if you have distilled water and a fine mesh screen to use as a filter" distilled water borde man inte behöva här i sverige tycker jag, är väll mer för amerikaner med deras vatten eller?
Ska du blanda direkt när det kommer? Du kan väll meddela hur det gått för dig. Tack för tipset, dom ger ett seriöst intryck och jag gillar infon om näring på hemsidan.

Hade
"Ice ice baby"
Sandmellant
Småodlare

Inlägg av Sandmellant » 2011-08-22 22:06:46

jag tror det ska vara destillerat vatten mest för att ph(7?) ska vara stabilt.
endel näringar har ex "ph down" i näringen så näringen ska hålla en bra ph.

så se till att göra som det står till punkt :)

Tro inte på allt du hör, finns vatten som är sämre i Sverige än Usa, och viceversa..
DuiDui48
Garderobssnille

Inlägg av DuiDui48 » 2011-08-23 4:05:13

Sandmellantårna skrev:jag tror det ska vara destillerat vatten mest för att ph(7?) ska vara stabilt.
endel näringar har ex "ph down" i näringen så näringen ska hålla en bra ph.

så se till att göra som det står till punkt :)

Tro inte på allt du hör, finns vatten som är sämre i Sverige än Usa, och viceversa..

Jepp SMT har alldeles rätt,,så jag håller med..Som sagt Proffessionalgrow är kanske på "G"att sälja deras produkter..vet Corey jobbar på det just i skrivande stund.Och jag säger bara en sak:Kolla in Farmers Pride..Certade Organiska produkter E N D A S T...Ha det gött.

Jepp jag ska skriva några rader om det här på Forumet..tror det just kommit till Thailand nu,så ett par dagar till så har jag det i handen..återkommer i ämnet.
Skriv svar