Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen strains värda att odla? Reply To: strains värda att odla?

  • holken

    Member
    2013-01-25 at 11:32

    Bra trådstart!
    Jag håller med dig till tusen vad gäller att välja sort, helt omöjligt nästan. Jag undrar om fröbankerna eller uppfödarna har något vokabulär kvar för att beskriva sina kommande sorter, man får ju allt av inget och det ställer till det för en, bästa är ju som sagt att få personliga rekommendationer och det kan man inte få för mycket av :)

    Jag har genom mina år sprungit på det ena bättre än det andra och vice versa. Jag har två sorter jag önskar jag hade oändligt av som jag vill rekommendera vidare. Den ena är svår att få tag på (jag höll inte mitt ord när jag förvärvade ett par NL-Thaipan x KLET frön av Interimsfunktion1296UL här på forumet, jag lovade honom att fröodla men fick bara upp honor i den batchen och har några bönor kvar men dom är långt ifrån det ställe jag huserar på idag, men inget är omöjligt! Jag ska försöka ordna tillbaka dom)
    och det är som sagt NL-Thaipan x KLET av Daddy och Interimsfunktion1296UL här på forumet och den andra är Big Bang från Grennhouse seed company.
    Jag fick också Dansk Pot-Thaipan x KLET av Interim.. de finns kvar men också dom på annan ort och dessa har jag inte odlat… än.

    Strain: NL-Thaipan x KLET (KLET är en korsning mellan BlackDomina x OASISxTop44)
    Breeder: Daddy (original breeder) och Interimsfunktion1296UL är förädlaren.
    Jordodlad.

    NL-Thaipan x KLET är en sort som får stjärnorna att trilla ner i huvudet på dig, den har allt. Den har fantastiska visuella egenskaper och ett rus som får dig att fokusera å det yttersta på det du sysslar med, glöm att ha två bollar i luften, du kan endast fokusera på en sak i taget och det du fokuserar på blir du ett med, man slukas av uppgiften och får infallsvinklar som man aldrig har fått förut eller ens trodde var möjliga. Effekten klingar av nästa dag efter en god natts sömn och eftereffekten dagen efter är positiv och pigg. Jag rökte den dagligen under ett år ungefär och toleransen var lika känslig som när första KLET molekylerna träffade min hjärna, med den som medicin läste jag ett naturvetenskapligt basår och fick betyg litet över snittet- jag tackar NLTxKLET, Interim och Daddy för det kan jag säga! I owe u big time!
    Smaken varierade lite mellan de jag fick upp, men basen var en tjock tung gräddkola smak, hashig, lite som en cigarill med smak av rom men utan den svidande känslan i halsen, len och lättkurad.
    Interim- jag ska hålla mitt ord, förlåt att det tagit sån sketen tid 😳 Kan inte säga när jag får tag på bönorna igen, men inget är glömt iaf. Förlåt igen, jag har riktigt dåligt samvete för detta.

    Den andra gudagåvan är Big Bang från GHSC.

    Strain: Big Bang
    Breeder: Greenhouse seed company
    Hydroodlad, DWC.

    Detta är den enda sorten jag odlat som på varje punkt av företagets produktbeskrivning faktiskt har hållit vad den lovat.
    Otroligt rus, väldigt liknande min beskrivning av NLT x KLET, samma fokuserande egenskaper. Men med BB så kan du inte fokusera riktigt på en sak utan världen blir ett med dig. Du tar hänsyn till allt, ser saken ifrån alla synvinklar möjliga och är otroligt psykedelisk med fina semi-hallucinogena egenskaper. Under tiden jag brukade BB så hade jag krossat minisken och fick en del problem med knät, operationer och mycket smärta och djävulskap men BB hjälpte mig att komma tillbaka fortare än jag trodde var möjligt så den har mycket fin medicinskt värde, jag vill betona- mycket fint medicinskt värde.
    Kan man säga att den nästan ger en astral-resande känsla så gör jag det, den triggar det visuella, fantasin och känslorna fantastiskt bra. Denna sort är värd allt beröm den kan få. Smaken och lukten var ananas, ananas och ananas inget annat än ananas med en liten touche av kryddpeppar, fantastiskt fin smak Den gav inte så mycket avkastning som man önskade, men toleransen ökade inte nämnvärt så den är värd sin vikt i guld. Rekommenderar den starkt! Mycket prisvärd också.
    Här är en film från mitt BB projekt och en grow-log på engelska, även Super Critical (GHSC) och Fast Nevilles Haze (Female Seeds) är med :) Jag blev så nöjd med BB att jag kände mig tvungen att ge tillbaka till GHSC genom denna videologg. -> Filmen den ligger på Strainhunters forum.

    Blazed be!