Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Odlingstält Reply To: Odlingstält

  • holken

    Member
    2013-01-24 at 13:21

    Allright, ja visst fungerar det upplägget!
    Jag förstår hur han menar, det är jag som är för inrutad i att fläkten ska suga genom allt innan den blåser ut luften, det blir ju effektivare kylning av bulben ( det gör att du kan ha lampan närmare plantorna) om den suger igenom den istället för att blåsa men det kan ju vara så att din fläkt har visat sig inte klara av varmluften som lampan skapar.
    Det finns ju fall där fläkten har pajjat när man suger igenom varmluft igenom fläktens flänsar, han har nog fått ett antal fläktar reklamerade som gått sönder p.g.a. av mitt och Generalens upplägg misstänker jag.
    Därför kör han nog på det upplägget (min teori)..

    Så tänk på det om den skulle gå sönder p.g.a. värmen och vårt upplägg att han kanske blir lite kinkig med reklamationen 8)

    Koppla som han rekommenderar dig, säger han att det funkar bra så funkar det bra- han om någon vet ju vad han pratar om och om det inte är tillfredställande för dig så styr en till övergång och kör som vi tipsade dig om ovan. Jag personligen har haft bra erfarenhet av det märke du har, prima klima, och alltid kunnat suga varmluften igenom dom år efter år utan bekymmer, dock har min varit av en annan dimension än din så det är kanske en skillnad. Han är bra på slangklämmor, I knew it, hahaaha. Tejpa mellan filtret och fläkten tror jag blir det enda alternativet om du inte tar en kort slangstump emellan så kan du fästa med klämmor, det kan ju bli trångt med att fästa filtret och fläkten, jag ser dina bekymmer.

    Det är krångligt att koppla och det ska vara krångligt, då blir det oftast tightast och du blir liksom ett med utrustningen :rofl:
    Man har en tendens att slå sig lite extra på bröstet om det krånglar lite under vägen till målet. Ur askan genom elden..

    Kör hårt!