Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Styr upp den här skiten. Reply To: Styr upp den här skiten.

#576568

hexlax
Member

@DoctorDoom wrote:

Tex:
Trådnamn: Snabba frågor om LE/CFL
text: hej jag har en lampa, hur vet jag om det är rätt lampa?
Det är en skit tråd som ska tas bort! Men istället för att skriva “sök…” att det finns ett standard svar tex “Standard svar: belysning – Tråden handlar om en fråga som är besvarad för många gånger och anses inte tillföra något till forumet. Här är en länk till där du kan läsa allt du behöver om <ämnet>. Snälla, sök först och ställ frågor om det är något som är oklart”

Det här är ett bra svar.

Men..
Jag tycker faktiskt inte att det är moderatorers/admins ansvar att komma med det.
Det är väl upp till oss användare att Hjälpa Nyblivna fantaster?
Om vi nu Vill ha ett Forum som är för oss så får vi väl se till att FLER följer med..och Ansvaret ligger då Åter hos oss själva!
Även om det blir tjatigt i längden för att Samma person Alltid behöver göra det,(jag har sett många av dina trådsvar Dr och jag tycker du är föredömlig!)Och jag har försökt till viss del att dra mitt strå till stacken men om ALLA gjorde det,blev det inte bättre då!?
Eller tänker jag Helt fel igen?

Edit:
Jag ser detta forumet eller egentligen alla forum lite som ett hockeylag.

Vi har center,left och right wing.
Vi har backar och en målvakt.
Centern är de användare som Aktivt jobbar framåt för bigger and better.
Left och right wing spelarna är forumanvändare som hänger på oavsett riktning.
Backarna är Moderatorerna som “lurar” i bakgrunden och hjälper målvakten Admin att inte släppa in för många puckar.

ja kalla mig gärna flummig..det gör inget.
Försökte visualisera hur jag ser det. Vet inte om jag gjorde det så bra.