Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Någon kunnig som kan hjälpa mig med min ventelation? Reply To: Någon kunnig som kan hjälpa mig med min ventelation?

#564521

buuhuu
Member

@billball420 wrote:

Strunta i insugsfläkt. Det är bortkastade SEK. Luften, som utsugsfläkten blåser ut, ersätts alltid via det passiva insuget.

Ja exakt, så resonerar jag också!

Ja menar rent reoretiskt så suger det ju alltid in luft ur den ena öppna hålet där ett annat “öppet” hål suger ut. Men detta är väldigt konstigt för jag har haft problem med plantor som växer på tok för långsamt och som jag har jagat orsaken till det då det mesta verkar vara bra i övrigt? Har kollat ph, rh, temp, näring finns det gott om i Gold Label special mix för flera veckor (minst) och vatten får dom då krukan är torr en bit ner etc..??

Jag har på slutet fundertat på om mycket av luften som sugs ut ur ett så pass litet tält (DS60) eventuellt sugs in igen via det passiva intaget och därigenom har för låg andel/ppm co2? Hur som helst så verkar det konstigt för dom har några meter emellan sig? Jag kopplade på en fläkt in också då en del engelspråkiga forum föreslog det såvida det passiva intaget inte är flertalet ggr större än utblåset dvs? Dra på trissor dom har smått börjat växa igen och jag står som ett frågetecken här? Fast å andra sidan tror jag det fortfarande går för sakta och insugsfläkten måste styras för att skapa negativt tryck, så jag får fortsätta leta fler orsaker även om insuget verkar vara en av dessa orsaker?

Ursäkta det långa inlägget, vill dessutom tillägga att jag också redan hade min andra fläkt så jag behövde inte lägga ut mer pengar på den.

Lycka till med set up´en!