Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken *SKÖRDAT* Miniodling i PC chassi / Skunk #11 / Blueberry Reply To: *SKÖRDAT* Miniodling i PC chassi / Skunk #11 / Blueberry

  • the_ghost

    Member
    2011-01-16 at 14:44

    @Chronide wrote:

    The_Ghost wrote:
    Det Vesslan menar är att du inte kan ta sticklingar, eller “kloner” på en strain med autoblommande gener såsom Lowryder, för då kommer sticklingarna ligga i blom redan från början.
    Men på t.ex en helt vanlig Northern Lights, eller kanske en Orange bud, kan du mycket väl ta sticklingar. Helst ska sticklingar tas i vegetativa fasen, men det funkar ofta att “återvegga” sticklingar tagna från en blommande hona.

    Ah! Tack för upplysningen. Underbart, då kan jag ta sticklingar så de växer stora och fina även dem. Jag kör ju 12/12 hela tiden så det borde ju fungera prima att ha det rullande. :supersmile:

    Sen att sticklingar helst skall tas i den vegetativa fasen, hur kan en plan se ut när man hela tiden kör 12/12? Med tanke på att detta är den blommande ljuscykeln, men jag antar att plantan inte fattar att den borde blomma förrän några veckor fram.

    – C

    Förstår inte riktigt vad du menar med “plan”
    Jag vill inte kalla mig själv expert, men om du undrar “när” man ska ta sticklingar så skulle jag rekommendera att ta dom så fort som möjligt, när plantan har fått kanske 5-6 bladpar.