Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Har ett uppehåll, men hittade nåt kul.. Reply To: Har ett uppehåll, men hittade nåt kul..

  • puffen

    Member
    2010-05-01 at 05:22
    Fightkuk wrote:
    Tänkte göra en egen tråd nyss, men väljer att ta det här.

    Som jag skrivit innan så har jag inte rökt på ett tag, och det var soft att röka det jag hittade. Köpte en till påse efter det och rökte igår.
    Till mitt problem är detta:

    Jag har ett jäkligt stressigt yrke (artist, musiker och spelar i många konstellationer och turnerar ofta och jobbar på heltid med musik) och cannabis har alltid hjälpt mig att varva ner osv.
    Och precis som alla andra har jag nångång haft nojjan när man fått värk i bröstet och har kollat hjärtat med EKG osv, och hjärtsjukdom är tydligen uteslutet för mig.
    MEN. Sist jag rökte så fick jag problemet som jag får ibland om kvällarna, att hjärtat “hoppar över” ett slag, och dunkar sen till en gång hårt så det känns som att en “bubbla” kommer upp i övre delen av bröstet.
    Jag vet att detta inte är farligt, men det kom flera gånger efter varann och det var jäklgit obehagligt. Så efter detta så tänkte jag att jag kanske bör sluta röka CB.. för nojan att det “kanske kommer igen” etc gör mitt rus obehagligt.. vad ska jag göra tycker ni? Jag älskar CB och det är en stor del i mitt liv (är dock helt skötsam annars, dricker inte alkohol eller andra droger) men känner att den här lilla rädslan tar över. Förmodligen stressrelaterat men vad ska man göra? Nån som har tips eller så? Vill ju kunna slappa framför teven med tecknat och skratta som förut och inte sitta och “känna efter” med pulsen. Fy! :(
    Nån som varit med om liknande?

    Om du tänker negativa tankar och tror detta kommer hända så händer det. Softa, kanske vara med ett par kompisar? Tänkte likadant fast att jag kliar mitt öga så mycket så det kläcks itu snart. Grejen är att det kliar uta helvete, är öm efter allt kliande. Väldigt röd på ett ställe i ögat, tror jag har kliat för mycket där. När jag var ung blev jag biten av en papegoja i ögat och då såg jag likadan ut! Som sagt, ta det lungt och tänk softa tankar. :)